افزونه جلالی را نصب کنید.
تشریح واردات کالای اساسی طی 11 ماهه سال جاری؛

افزایش ۹۲ درصدی واردات کالای اساسی در بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 6238
  • 04 اسفند 1400 - 1:21
افزایش ۹۲ درصدی واردات کالای اساسی در بندر شهید رجایی
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از واردات 3 میلیون و 384 هزار و214 تن انواع کالای اساسی طی 11 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: واردات این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 92 درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “علی‌رضامحمدی‌کرجی‌ران” در تشریح عملکرد کالای اساسی(غیرکانتینری) اظهار داشت:از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال سه میلیون و ۳۸۴ هزار و ۲۱۴تن انواع کالای اساسی تخلیه شده که به ترتیب گندم و روغن بیش‌ترین میزان را به خود اختصاص داده است.

وی عمده کالاهای وارداتی طی این مدت را گندم، روغن نباتی، شکر، کود، ذرت،جو، برنج و کنجاله سویا اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاپایان بهمن ماه در مجموع ۶۶ فروند شناور حامل کالاهای اساسی در بندر شهیدرجایی پهلو دهی شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طی دوره زمانی۱۱ ماهه امسالگندم به عنوان یک محصول استراتژیک به میزان یک میلیون و ۴۶۲ هزارو ۴۰ تنبا ۶۱ درصد افزایش بیشترین حجم واردات را در بین دیگر کالاهای اساسی به خود اختصاص داده است .

محمدی کرجی‌ران گفت: طی این مدت، ۶۵۱ هزار و ۲۱۵ تن روغن خوراکی نیز ازطریق ۲۱ فروند کشتی وارد بندرشهید رجایی شده و بر اساس برنامه زمان بندی به اقصا نقاط کشور ارسا ل گردید.

وی عنوان کرد: واردات ۳۹۷ هزار تن شکر طی هفت فروند کشتی، ۲۸۲هزار و ۲۱۹تن کود، ۲۷۴هزارو ۳۹۷ تن ذرت و ۱۳۳ هزارو ۶۶۹ تن از دیگر کالاهای اساسی بوده که در این بازه زمانی در بندر شهید رجایی تخلیه و به دو طریق ریلی وجاده ای به استان‌های مقصد حمل شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به کشتی های درحال انتظار در لنگرگاه بندر عباس نیز اشاره ای داشت و گفت : در حال حاضر ۳ فروند کشتی در مجموع حامل ۲۰۴ هزار و ۳۸۰ تن کالای اساسی شامل ۲ کشتی ذرت و یک کشتی جو در لنگرگاه بندرعباس فرایند اسنادی خود را طی می کنند .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6238

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها