افزونه جلالی را نصب کنید.

آبفا در تامین کیفیت آب بندرعباس موفق عمل کرده است

  • کد خبر : 6252
  • 08 اسفند 1400 - 10:42
آبفا در تامین کیفیت آب بندرعباس موفق عمل کرده است
مقام عالي دولت در استان با اشاره به برخي مشكلات حوزه آب، تاكيد كرد، باتوجه به اينكه 80 درصد مشتركان از آب شرب شهري استفاده مي كنند مويد آن است كه آبفا در بخش تامين كيفيت آب شهر بندرعباس موفق عمل كرده است .

“دوستی” همچنین با اشاره به اقدامات آبفا در بخش فاضلاب، بر اجرای طرح جامع فاضلاب در شهرستان میناب و استفاده از ظرفیت پساب تولیدی تصفیه خانه های استان در بخش آبیاری فضای سبز و کشاورزی تاکید کرد.

در ادامه ، “امین قصمی” مدیرعامل آبفا هرمزگان با تاکید بر کیفیت مطلوب آب شرب بندرعباس، یادآور شد؛‌ در حال حاضر ۴۵ درصد آب این شهر از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی تامین می شود که تا حد زیادی بر کیفیت آب شهر موثر بوده و به دلیل داشتن میزان کلسیم استاندارد، از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

قصمی همچنین در بازدید استاندار از بخش دیزل ژنراتور تصفیه خانه، گفت: این بخش شامل دو دستگاه دیزل ژنراتور با ظرفیت ۴/۴ مگاوات است که از مهمترین بخش های این تصفیه خانه بوده و با هدف تامین برق اضطراری مرحله اول و دوم تصفیه خانه آب بندرعباس و جلوگیری از هدر رفت آب در مواقع قطعی برق اجرا شده است.

وی در تشریح واحد شناسایی جلبک و سموم تصفیه خانه نیز گفت: سامانه پیشرفته پایش و شناسایی جلبک ها و سموم به عنوان یکی از تجهیزات پیشرفته در تصفیه خانه آب بندرعباس می باشد که در راستای اجرای اصول پدافند غیرعامل اجرا شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات دیگری در راستای بازسازی و نوسازی مخازن، تاسیسات و تجهیزات تصفیه خانه آب بندرعباس اجرا شده که ایمنی و پایداری این مجموعه را افزایش داده است.

به گفته مدیرعامل آبفا استان، بر اساس ارزیابی های انجام شده شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، آبفا موفق به کسب بالاترین رتبه در ارزیابی عملکرد تصفیه خانه آب بندرعباس شده است.

قصمی گفت: آبفا در این بخش به دلیل نحوه بهره برداری از بخش های مختلف تصفیه خانه، استفاده از دانش روز پرسنل تصفیه خانه، پایبندی و بکارگیری دستورالعمل های ابلاغی موفق به کسب گواهی نامه عملکرد با رتبه عالی شده است.

گفتنی است، استاندار هرمزگان از دیگر بخش های تصفیه خانه آب یندرعباس شامل، ایستگاه پمپاژ فاز ۲ ،‌فیلتراسیون فاز ۲ و بخش تولید ازن سنجی نیز بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6252

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها