افزونه جلالی را نصب کنید.

مانور بزرگ امداد و نجات دریایی در آبهای بندرعباس برگزار می شود

  • کد خبر : 6291
  • 15 اسفند 1400 - 17:49
مانور بزرگ امداد و نجات دریایی در آبهای بندرعباس  برگزار می شود
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی در مقیاس بزرگ حد فاصل بندر شهید حقانی و جزیره هرمزخبرداد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر “اسماعیل مکی‌زاده” با اعلام این خبر  اظهارداشت: با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و افزایش سفرهای دریایی، بزرگ‌ترین مانور امداد و نجات دریایی در مقیاس بزرگ با شرکت ۱۲۰ نیروی امداد و نجات متشکل از  ارگان‌های دریایی در حد فاصل بندر شهید حقانی و جزیره هرمز (دو مایلی موج شکن بندر شهید حقانی) برگزار می‌شود. 

وی هدف از برگزاری این مانور را ارزیابی میزان آمادگی واحدهای دریایی و هوایی، ارتقای سطح توانایی و مهارت کارکنان عملیاتی و ستادی، بررسی و ارزیابی نحوه مدیریت تیم های جستجو و نجات دریایی، نحوه مدیریت جمعیت و بحران در شرایط اضطرار، شناسایی فرآیند مؤثر و کارآمد در هنگام نجات افراد مضطر در دریا در مقیاس بزرگ و ارزیابی عملکرد یدک کش های آتشخوار و کنترل صدمات در هنگام آتش سوزی شناورها اعلام کرد. 

به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در این مانور ۲۱ شناور به همراه یک فروند بالگرد و یک فروند پهباد با همکاری و مشارکت موثر نیروی دریایی سپاه، یگان دریایی مرزبانی، اورژانس با فرماندهی جستجو و نجات دریایی و سایر ارگان های دریایی حضور دارند. 

مکی زاده یادآور شد: این مانور براساس طرح استانی جستجو و نجات دریایی و به منظور حفظ آمادگی و ارزیابی توان فنی و عملیاتی تیم ها و شناورهای دریایی استان مطابق هرسال و قبل از اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی برگزار می‌گردد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از نیمی از آب‌های تحت حاکمیت ایران که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان در دریای عمان تا سواحل خلیج فارس و برخورداری از  جاذبه‌های دریایی در جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، پایتخت گردشگری دریایی ایران محسوب می‌شود و طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز نیز همه ساله از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین برگزار می شود .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6291

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها