افزونه جلالی را نصب کنید.
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در جمع روسای ادارات منابع طبیعی هرمزگان :

کشت ۳۰هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی

  • کد خبر : 6276
  • 15 اسفند 1400 - 17:36
کشت ۳۰هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در جمع جنگلداران منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی گفت: از روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در خواست داریم به مناسبت روز درخت کاری ا زکشت گونه های مزاحم و مهاجم در عرصه های طبیعی وشهرها خودداری نمایند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت جوامع محلی در کشت نهال و بهره برداران و همیاران طبیعت می تواند عاملی برای ایجاد انگیزه و اشتیاق بیشتر برای حفظ ونگهداری و آبیاری گونه های متناسب با اقلیم باشد.

مهندس مویدی تاکید کرد: نواختن زنگ نهال کاری در روز ۱۵ اسفند در مدارس می تواند باعث انگیزه بیشترو فرهنگسازی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین دانش آموزان جهت کاشت و نگهداری درختان شود، وموجب شادابی محیط توام با جشن برگزار شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه با تقدیر از زحمات کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: انتظار داریم برنامه های ترویجی و فرهنگ سازی خوبی در سراسر استان در این هفته برگزار شود و مردم از عملکرد و گزارش اقدامات اجرایی توسط منابع طبیعی در عرصه های طبیعی مطلع شوند.

 در ادامه مهندس موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز گفت: مراسم درختکاری در روز ۱۵ اسفند در محل نهالستان باغوی بندرعباس با حضور استاندار و مسئولان دستگاههای اجرایی برگزار شده و مابقی برنامه مطابق روزشمار هفته منابع طبیعی با حضور مردم و مسئولان و تشکلها و جوامع محلی در شهرها وروستاهای سراسر استان هر چه باشکوهتر برگزار خواهدشد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی یکی از اقدامات مهم ماست و طی امسال خیرین ۳۰میلیارد تومان در حوزه سازه های آبخیزداری هزینه کرده اند وطی برنامه ریزی انجام شده یکی از خیرین در حضور رییس جمهور تقدیر خواهدشد تا عاملی برای ایجاد انگیزه بیشتر جهت فعالیت های خیرین بشود.

۳۰هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در هرمزگان کشت می شود

موسوی در ادامه تصریح کرد: همزمان با سراسر کشور ۳۰هزار اصله نهال در هرمزگان اعم از گونه های مثمر و متناسب با اقلیم منطقه و سازگار در هرشهرستان کشت می شود ، به یاد شهدای کرونا در مراکز درمانی نهالی کشت خواهدشد.

درادامه این نشست جنگلداران هر شهرستان به تفکیک برنامه اجرایی هفته منابع طبیعی را جهت برگزاری هر چه باشکوهتر در ایام این هفته اعلام نمودند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6276

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها