افزونه جلالی را نصب کنید.

بی توجهی نسبت به نگهداری تابلوهای علائم شهری

  • کد خبر : 6371
  • 20 اسفند 1400 - 15:53
بی توجهی نسبت به نگهداری تابلوهای علائم شهری
بدون شک هویت دیداری هر شهری توسط تابلوهای علائم شهری و ترافیکی آن شهر نمایان می شود.

علایم هدایت مسیر از مهمترین تابلوهای اخباری می باشد که به رانندگان، مسافران و توریستها کمک می کند تا با انتخاب کوتاهترین مسیر به مقصد،به کاهش ترافیک در ساعات شلوغ و پر تردد کمک کرده و از سردرگمی ،آنها در شهر جلوگیری شود.

نصب این تابلوها باید به گونه ای باشد که مسافران و افراد ناآشنا به مسیر و شهر، بتوانند به راحتی و بدون کوچکترین مشکلی مسیر خود را پیدا کنند. تابلوهای شهری در خیابان های فرعی نیز به اندازه خیابان های اصلی دارای اهمیت می باشند که متاسفانه در برخی نقاط بندرعباس به آن بی توجهی شده است.

پایه های تابلو علائم شهری حدفاصل چهارراه دانشگاه و چهاراه داماهی مدت هاست که از جا درآمده و در جلوی یک ساختمان نیمه کاره و در نقطه کور دید رانندگان به دیوار تکیه داده شده و هیچ اقدامی برای نصب مجدد آن صورت نگرفته است.

لازم به یادآوری است واپسین روزهای باقی مانده از سال ۱۴۰۰ بسرعت در حال سپری شدن است و بندرعباس نیز همانند سال های گذشته میزبان جمع کثیری از مسافران و گردشگران نوروزی می باشد و بدون تردید گردشگران و مسافران بر اساس ظاهر این شهر عملکرد مسولین شهری را قضاوت خواهند کرد.

شهروندان توجه داشته باشند هر گونه خسارت به تابلوهای راهنمایی در سطح شهر متوجه خود شهروندان خواهد بود و از جیب آنها هزینه خواهد شد، پس چه بهتر است که هر شهروند به تنهایی محافظ و نگهبان تابلوهای سطح شهر باشد.

لازم است مسوولان ذیربط هر چه زودتر به جانمایی تابلوهای شهری در بهترین نقاط شهر اقدام کنند تا امکان آدرس یابی برای همه چه مردم عادی و چه گردشگران و مسافران به خوبی مهیا شود.

در پایان باید به این نکته توجه کرد که نوروز فرصت بسیار خوبی برای معرفی بندرعباس به سایر نقاط کشور می باشد و این مهم مستلزم این است که شهری زیبا و در شأن مردم خونگرم هرمزگان داشته باشیم.

فرزان قاراگزلیان

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6371

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها