افزونه جلالی را نصب کنید.

سومین کشتی برنج حامل ۳۵ هزار تن در بندرشهید رجایی پهلو گرفت

  • کد خبر : 6351
  • 20 اسفند 1400 - 12:53
سومین کشتی برنج حامل ۳۵ هزار تن در بندرشهید رجایی پهلو گرفت
معاون بندری و امور اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با پهلوگیری سومین فروند کشتی حامل برنج با ظرفیت ۳۵ هزار تن در یکی از پایانه های اختصاصی بندر شهید رجایی تخلیه این کالای اساسی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “منصور خرمشکوه” با اعلام پهلوگیری یک فروند کشتی فله بر حامل ۳۵ هزارتن برنج وارداتی از مبدا تایلند در بندر شهید رجایی اظهار داشت: با توجه به ایام پایانی سال و ضرورت ذخیره سازی و تامین برنج مورد نیاز مردم در شب عید نوروز ۱۴۰۱، تخلیه این کالای اساسی برای ارسال هرچه سریع‌تر به سراسر کشور آغاز شده است.

وی گفت: تخلیه این کشتی حامل برنج تایلندی ۷ روز دیگر به پایان می‌رسد و این کالای اساسی پس از انجام تشریفات گمرکی، به سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون بندری و امور اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش ۹۲ درصدی واردات کالای اساسی در بندر شهید رجایی از طریق ۶۶ فروند کشتی طی ۱۱ ماهه امسال بیان داشت: طی مدت یادشده ۶۲ هزار و ۹۴۸ تن برنج به این بندر وارد و از دو طریق حمل ریلی و جاده‌ای به استان‌های مقصد ارسال شده است.

به گفته خرمشکوه، در حال حاضر ۲ فروند کشتی حامل ۱۳۹ هزار تن گندم و جو در لنگرگاه بندرعباس برای پهلوگیری در اسکله‌های بندر شهید رجایی در حال طی کردن فرآیند اسنادی خود هستند.

مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس بزرگترین مجتمع بندری کشور به شمار می آید و از حیث کالای اساسی بعد از بندر امام خمینی (ره) دومین مبدا ورودی این نوع کالا قلمداد می شود .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6351

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها