افزونه جلالی را نصب کنید.
همزمان با دیگر استان‌های ساحلی کشور؛

آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز۱۴۰۱در هرمزگان

  • کد خبر : 6417
  • 27 اسفند 1400 - 10:32
آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز۱۴۰۱در هرمزگان
با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و جمعی از مسئولان، ستاد مرکزی «طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱» در بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشوربندر شهید حقانی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “علی‌رضا محمدی کرجی ران” در آیین آغاز «طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱» در بندر شهید حقانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح به منظور ارائه مطلوب خدمات و تأمین ایمنی سفرهای دریایی در ایام نوروز، از سال ۱۳۸۶ به صورت مدون و با مشارکت ارگانهای مختلف برگزار شده است.

وی در تشریح ظرفیت ایجاد شده ویژه  نوروز ۱۴۰۱، ادامه داد: در طرح نوروزی امسال ۵۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت پنج هزار و ۳۲۸ نفربادستور العمل های بهداشتی و مراقبتی در ۱۲ مسیر دریایی خدمات خود را به مسافران و گردشگران دریایی که استان هرمزگان را برای تجربه سفرهای دریایی انتخاب کرده اند ارائه خواهند داد .

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده از بعد ایمنی و نظارتی بیان داشت : ۸ فروند شناور تخصصی جستجو و نجات دریایی، ۳۳ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه نجات غریق و غواصی همراه با ۲۰ تیم بازرسی فنی و ایمنی مستقر در بنادر  از امروز تا ۱۵ فروردین سال آینده مسئولیت خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی را بر عهده دارند ‌.

محمدی کرجی ران با بیان اینکه در این طرح یک هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم  شرکت داشته وبه امر خدمات رسانی مشغول هستند اشاره ای به سفرهای  طریق خودرو به جزایر استان داشت و گفت : در نوروز ۱۴۰۱ در کل استان ۳۲ فروند شناور حمل خودرو با ظرفیت ۸۴۷ دستگاه  در غرب استان مهیا و خدمات رسانی خواهد شد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تعداد اسکله های گردشکری را ۴۰ مورد درجزایر  قشم وکیش اعلام کرد و ادامه داد: ۸۵۳  شناور گردشکری با ظرفیت پنج هزار و ۳۲۸ نفر در مدت زمان اجرای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ فعالیت خواهند کرد .

محمدی کرجی ران رعایت نکات ایمنی در هنگام سوار،پیاده ودرطول سفر دریایی همچنین توجه به  توصیه های فرماندهان شناورها را لازمه یک سفر ایمن و خاطره انگیز دانست و از هموطنان خواست رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی و همچنین اجتناب از سفر دریایی با شناورهای غیر مجاز در شرایط نامساعد جوی جدی گرفته و به هیچ عنوان از شناورهایی که فاقد سیستم های مخابراتی بوده استفاده ننموده و سلامت خود و خانواده را تهدید نکنند . ‌

شایان ذکر است شماره تماس ۱۵۵۰ مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان بشکل شبانه روز آماده خدمات رسانی بوده و گردشگران و مسافران در صورت بروز شرایط اضطرار می‌توانند بدون گرفتن پیش شماره بار مرکز جستجو و نجات دریایی تماس حاصل فرمایند .

 همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۵۵۰ جهت دریافت اخبار هواشناسی و وضعیت تردد بنادر مسافری ایجاد شده است.

بنادر مجاز مسافری استان هرمزگان بندرعباس( شهید حقانی و باهنر)، قشم(شهید ذاکری، بهمن قشم، بندرلافت)، لنگه(بندرلنگه، چارک، بندر آفتاب)،خمیر(بندر پل)، کیش(بندرکیش)، هرمز(بندر هرمز)، لارک(بندرلارک) و ابوموسی(بندر ابوموسی) می باشد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6417

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها