افزونه جلالی را نصب کنید.
نقدی بر متن ((تخریب گزینه های بومی گل به خودي به نفع هیچ کس))

جنگ هفتادو دو ملت همه را عذر بنه / چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند

  • کد خبر : 6425
  • 27 اسفند 1400 - 14:36
جنگ هفتادو دو ملت همه را عذر بنه / چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند
جمع زیادی از متخصصین و نیروهای مختلف شرکت توزیع برق سال‌های سال عرق جسم و روح ریخته و بخش عظیمی از ساختارمند شدن و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز توزیع انرژی برق در استان مدیون تلاش این عزیزان بوده است.

سکانس اول

گزینه ای به عنوان مدیر جدید توزیع برق هرمزگان به وزارت نیرو و شرکت توانیر پیشنهاد می شود؛گزینه ای که به دلیل اینکه از بدنه توزیع برق استان نبوده موجب نارضایتی و درخواستی صنفی توسط تعداد زیادی از پرسنل توزیع برق شده است.

به زبان دیگر بعد از معرفی این گزینه تعدادی از پرسنل و مدیران و کارشناسان توزیع برق با ارسال نامه ای به مقام عالی وزارت نیرو درخواستی صنفی را مطرح کردند که کاملا مبتنی بر رعایت اخلاق حرفه ای و دموکراسی بوده است.

به عبارتی حرفه ای تر ، اگر در سیستمی مدیری منصوب شود که نتواند مقبولیت اداری داشته باشد، بدون تردید منشا نابسامانی هایی فراوان خواهد بود.

در پی انتشار این نامه و پرداختن رسانه ها به خبر آن، فرد یا افرادی با نگاشتن متنی سفارشی نسبت به این درخواست کاملا صنفی و منطقی موضعی غیر منطقی گرفته و آن را به گزینه نخ نمای سوزاندن نیروهای بومی تنزل داده اند.

سکانس دوم

در متن منتشر شده در یکی از جراید استان نوشته اند؛

چرا از انتصاب فردی بومی با تحصیلات عالیه و ۲۵ سال سابقه در رده های بالای مدیریتی….جمعی از مدیران و کارشناسان توزیع برق می بایست ناراحت شده و با اعتراض به انتصاب این نیروی بومی گل به خودی بزنند.

بسیار از این موضع متعجب شدیم تا آنجا که نمی شد این سخن پیامبر رحمت را نادیده گرفت که “هرکس صدای مظلومی را بشنود و او را یاری نکند،مسلمان نخواهد بود”.

با همین باور باید اذعان کرد که در این میان فرزندان شایسته ی توزیع ‌برق هرمزگان مظلوم واقع شده اند.

حتما این سخن امام بزرگوار را شنیده اید که در جمع وکلای ملت می فرمایند ؛

اگر مردم نظری داشته باشند که از نظر شما درست نباشد شما می بایست به آن احترام بگذارید حتی اگر از نظر شما ایراد داشته باشد چون جمع و جمهور مردم آن را قبول دارند می بایست تمکین کنید.

از این سخن رهبر فقید ایران اسلامی امام راحل (ره) وام گرفته و عرض می کنیم: پرسنلی توانمند در سیستم توزیع برق از انتصاب مدیری خارج از بدنه دستگاه شان نارضایتی داشته و آن را به وزیر خود اظهار داشته اند کجای این رفتار ایراد دارد‌.

فرد مذکور بسیار هم قابل احترام اما قرار است از برق منطقه ای به توزیع برق مامور شود؛ سوال اینکه اگر ایشان خیلی توانمند و مدیر بوده اند که انشالله هستند، می بایست حداقل در محل خدمت خود یعنی شرکت برق منطقه ای تا سطح معاونت رشد کرده باشند که نکرده اند.

ایشان در نیروگاه برق قریب به ۶ ماه سرپرست بوده و دوباره به برق منطقه ای بازگردانده شده اند و البته تمام اینها بیانگر این نیست که شخص مذکور خدای ناکرده دچار مشکلی است سخن اینجاست که دوستان توزیع برق می گویند ما سالها در این شرکت زحمت کشیده ودر گرما و سرما سعی در تامین برق مردم داشته ایم.

مگر در شرکت توزیع برق هرمزگان نیروی توانمند بومی وجود ندارد؟

دوستان توزیع برق معتقدند که طی این سالها همواره مدیری از شرکت برق‌منطقه ای به توزیع برق مامور شده است و این اجحافی بزرگ در حق نیروهای توانمند توزیع برق استان است.

مهندس معین، محمد صادق وجدانی، عبدالصاجب ارجمند، هاجر عبدی نگاهی به این اسامی محترم، بیانگر این واقعیت است که طی قریب به ۲۷ سال گذشته تنها سه سال مدیریت را به اهالی توزیع برق سپرده اند.

از دوستی که فرموده اند گل به خودی زده شده است سوال می کنیم؛ -مگر در اعتراض این عزیزان سخنی از بومی و غیربومی به میان آمده که رگ گردن برخی ها متورم شده است؟-مگر بومی فقط به کسانی می گویند که در برق منطقه ای شاغلند؟ -آیا عزیزان بومی‌ توزیع برق از کره ی‌ ماه به زمین آمده اند؟

ما عرض می کنیم که یکی از دلایل جدی این پیشنهاد و پیشنهاداتی از این دست دخالت اهالی قدرت می باشد.

وقتی شخص محترمی که برای مدیریت پیشنهاد داده شده، حدود ۶ سال پیش رئیس ستاد انتخابات یکی از نماینده های مجلس بوده است آیا این شائبه ایجاد نمی شود که فشار سیاسی از بیرون دارد مسیر انتصابی خارج از بدنه توزیع برق را تسهیل می کند؟

و اما سخنی با برخی اهالی رسانه، دوستان عزیز نماینده مجلس استاندار هرمزگان و در نهایت وزیر محترم نیرو:

در قرآن کریم فرمود:فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ خَیْراً یَرَهُ /وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ شَرّاً یَرَهُ‏

سکانس آخر

اینک شما را در برابر این سخن حضرت حق قرار داده و عرض می کنیم چگونه قلب تان راضی می‌شود مدیری را بر دستگاهی تخصصی که به طور مستقیم با رفاه و کیفیت زندگی مردم مرتبط بوده بگمارید؟ که اندک مشکلی در آن می تواند موجبات بروز مسائل امنیتی شده و تامین رضایت نسبی کارشناسان و مدیران مجموعه مذکور از اهم واجبات است چرا که انرژی برق با زندگی شبانه روز مردم و صنایع ارتباطی مستقیم و دائمی دارد.

بسیاری از عزیزان توزیع برق از مدیران توانمند و تحصیلکرده دانشگاه های معتبر بوده و کارنامه ی درخشان شان نیز بیانگر توان مدیریتی ایشان است. راضی نشوید برای تامین منافع دنیوی برخی از اهالی قدرت و ثروت مردم هرمزگان و البته کارکنان زحمت کش و مدیران مجموعه مهمی به نام توزیع برق دستخوش ناملایمات مدیریتی شود.

جمعی از کنشگران اجتماعی هرمزگان

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6425

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها