افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرعامل سازمان بنادر در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان:

سازمان بنادر با توان کارشناسی و حاکمیتی خود در توسعه همه جانبه بندر پارسیان در کنار ایمترو است

  • کد خبر : 6434
  • 29 اسفند 1400 - 21:45
سازمان بنادر با توان کارشناسی و حاکمیتی خود در توسعه همه جانبه بندر پارسیان در کنار ایمترو است
معاون وزیر راه و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح احداث بندر پارسیان بعنوان بخشی از الزامات و راه اندازی طرح ویژه انرژی بر پارسیان احداث شده و سازمان بنادر تمامی توان کارشناسی و حاکمیتی خود را برای پشتیبانی از این بندر تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری کشور بکار خواهد گرفت .

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان، “علی اکبر صفایی” شامگاه یک‌شنبه ۲۹ اسفند ماه که پس از بازدید از بنادر بوشهر بمنظور بررسی روند خدمات رسانی به میهمانان نوروزی و ارزیابی عملکرد ستاد تسهیل سفرهای دریایی به هرمزگان سفر کرده است، باحضور در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از ظرفیت های این منطقه بازدید کرد.

وی در این بازدید یک ساعت در جریان روند احداث موج شکن این منطقه ویژه اقتصادی و همچنین ارائه خدمات دریایی دربزرگترین بندر تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری کشور قرار گرفت.مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از بندری مهم و استراتژیک برخوردار بوده و طرح احداث بندر پارسیان بعنوان بخشی از الزامات و راه اندازی طرح ویژه انرژی بر پارسیان احداث شده است.

صفایی بابیان اینکه این بندر نیازهای تخلیه و بارگیری چهارصنعت عمده انرژی بر شامل تروشیمی، فولاد، آلومینیوم و سیمان را پشتیبانی می کند، بیان داشت: این بندر براساس چشم اندازهای ترسیم شده شامل ۱۹ پست اسکله برای کالاهای عمومی،فله خشک و مایع و هچنین کانتینری می باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از بندر پارسیان به عنوان یکی از مبادی ورود مواد خام و صادرات محصولات تولیدی و بندر تخصصی صنعتی،معدنی و تجاری نام برد و بیان کرد: بنادر پارسیان با عنایت به زیرساخت‌های مناسب آن، دارای طراحی مناسب، اسکله‌ها و ظرفیت‌های مناسبی است و توان بسیار خوبی برای صادرات و پشتیبانی از نه تنها استان هرمزگان که برای استان های همجوار ظرفیت‌های خوبی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری حدود ۷۰ فروند کشتی در بندر پارسیان، بیان کرد: با آماده شدن اسکله‌های جدید این توان افزایش می یابد و شرایطی فراهم خواهد شد که با پهلودهی کشتی های پاناماکس و بزرگتر برای تخلیه مواد معدنی و سایر کالاها شاهد رونق فراوان برای این منطقه باشیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی معتقد است: با توانی که ایمترو در صنایع و معادن کشور و پروژه های در دست اقدامی که در حوزه صادراتی دارد، این بندر رونق خوبی برای آینده دارد.

صفایی در خصوص نقش سازمان بنادر در تسریع همه جانبه روند احداث و بهره برداری کامل از این بندر و همچنین رونق توسعه معیشت مردم این منطقه نیز بیان داشت: سازمان بنادر تمامی توان کارشناسی و حاکمیتی خود را بکار گرفته ودرکنار ایمترو خواهد بود به طور یقین این پشتیبانی ها در رونق معیشت مردم منطقه نیز موثر واقع خواهد بود.

گفتنی است، در بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به استان هرمزگان و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، حسین عباس‌نژاد مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و علی رضا محمدی کرجی ران مدیر کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان، وی را همراهی کردند.

شایان ذکر است، بندر پارسیان غربی ترین بندر استان هرمزگان بوده که بنادر شیو و مغویه را در زیر مجموعه خود داشته و به صورت متمرکز زیر مجموعه اداره بنادر و دریانوردی غرب استان با محوریت بندرلنگه اداره می شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6434

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها