افزونه جلالی را نصب کنید.

مستند سازی ۹۰ درصد املاک و اراضی اداره کل شیلات هرمزگان

  • کد خبر : 6437
  • 01 فروردین 1401 - 8:57
مستند سازی ۹۰ درصد املاک و اراضی اداره کل شیلات هرمزگان
رئیس واحد حقوقی شیلات هرمزگان از مستند سازی ۹۰ درصد املاک و اراضی اداره کل شیلات هرمزگان در راستای اجرای ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از طریق کمیسیون مستند سازی اموال غیر منقول استان خبرداد.

 به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان محمود آزاد  با بیان اینکه مستند سازی ۹۰ درصد املاک و اراضی اداره کل شیلات هرمزگان در راستای اجرای ماده ۶۹ قانون  تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گفت : کلیه دستگاههای اجرایی مکلف می باشند نسبت به مستند سازی املاک و اراضی تحت تصرف خود از طریق کمیسیون مستند سازی اموال غیر منقول استان اقدام نمایند.
وی با اشاره به اینکه سند مالکیت حدود ۹۰درصد از اراضی و املاک تحت تصرف این اداره کل به مساحت تقریبی ۲۷۰هکتار اخذ شده است اظهار داشت اکثریت اسناد تک برگی قدیم  به اسناد تک برگی جدید تبدیل شده که به رنگ قرمز می باشد و اخیرا ۲ فقره سند مالکیت تک برگی مربوط به بنادر صیادی چیروئیه و بستانه که حائز اهمیت بوده اند به میزان ۳۵ هکتار اخذ گردیده است.
رئیس واحد حقوقی شیلات هرمزگان گفت : کلیه املاک و اراضی اداره کل شیلات هرمزگان در سامانه سادا ثبت گردیده است.
 محمود آزاد با بیان اینکه  گواهی بنادر صیادی کوهستک ، کلاهی ، سوزا قشم در سنوات گذشته صادر شده وبدلیل وجود معارض ورعایت حریم ۶۰ متری دریا تاکنون منجر به صدور سند نشده است گفت : خوشبختانه موضوع از طریق کمیسیون مستند سازی استان درحال پیگیری می باشد و اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرفته است.
آزاد اظهار داشت  در راستای حفاظت از حقوق بیت المال کلیه املاک و اراضی فاقد سند مالکیت دارای نقشه utm و با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک در لایه کاداستر به نام شیلات هرمزگان جانمایی و ثبت گردیده است.
رئیس واحد حقوقی شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه تعداد ۲۲ موج شکن مردمی و اراضی پشتیبانی آن ها در سال ۱۴۰۰ به اداره کل شیلات هرمزگان واگذار شده که از این تعداد ۱۳ موج شکن به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان معرفی شده است گفت :خوشبختانه پیگیری جهت اخذ استعلامات لازم  صورت پذیرفته و پس از پاسخ ثبت ادارات مربوطه منجر به صدور گواهی و صدور سند مالکیت می گردد.
گفتنی است مساحت کل اسناد مالکیت اخذ شده و مستند سازی شده  این اداره کل تا اواخر سال ۱۴۰۰حدود  ۳۰۵هکتار می باشد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6437

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها