افزونه جلالی را نصب کنید.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس:

گردشگران با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی خاطرات خوبی از سفر به هرمزگان برای خود بجای بگذارند

  • کد خبر : 6445
  • 02 فروردین 1401 - 15:34
گردشگران با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی خاطرات خوبی از سفر به هرمزگان برای خود بجای بگذارند
نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استان هرمزگان نه بعنوان استان گذر بلکه مقصد نهایی هموطنان در تعطیلات نوروز است بر لزوم فعالیت سه شیفت و شبانه روزی دستگاهها در بنادر همچون پل و لافت تاکید کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “احمد مرادی” در حاشیه بازدید از روند خدمات دهی به میهمانان نوروزی در بندر پل اظهار داشت: هموطنان و گردشگران نوروزی انتظار دارند حداکثر خدمات دهی را در این مدت سفر دریافت کنند، لذا دست اندارکاران این سفرها باید ضمن ارائه بهترین خدمات، کاستی‌ها و نقدهای مسافران در طرح سفرهای نوروزی بپذیرند و موضوعات مطروحه را فرصتی برای تجربه اندوزی بدانند.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان به عنوان مقصد نهایی گردشگران همه ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران است تصریح کرد: این استان بعنوان پایتخت سفرهای دریایی کشور در ایام فصول زمستان و بهار هر ساله به دلیل هوای مطبوع و خنک، پذیرای مسافران و گردشگران از سراسر کشور بویژه در جزایر و استفاده از جاذبه‌های گردشگری این مناطق بوده و توقع دریافت خدمات مطلوب همواره به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح است.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس به افزایش چندین برابری مسافرت های دریایی طی چند روز آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۱ استان نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و پیش از شروع کرونا اشاره داشت و تصریح کرد: به دلیل شرایط متاثر از کرونا در دو سال قبل شاهد کاهش شمار گردشگران به این استان بودیم اما امسال به اجرای دوباره طرح تسهیل سفرهای نوروزی گردشگران زیادی در حال عزیمت به استان به ویژه جزایر هستند که خدمات دهی و نظارت بیشتری را می طلبد.

مرادی گفت: هموطنان و گردشگران سفرهای دریایی انتظار دارند حداکثر خدمات دهی را در این مدتی که در استان هستند، داشته باشند، لذا در بندر پل و لافت همه دستگاههای فعال هم گمرک، سازمان بنادر و منطقه آزاد قشم باید به صورت سه شیفت و شبانه روز فعال بوده و یک زنجیره ای از خدمات رسانی مطلوب و قابل توجهی را دنبال کنندوی بر لزوم نظارت دقیق مجموعه فرمانداران بر روی برفرایند خدمات رسانی کلیه دستگاهها تاکید کرد.

مرادی در رابطه با استقرار پنج فروند شناور همیار ناجی، یک فروند شناور آتش خوار در مسیر پهل -لافت اظهار کرد: استقرار این تجهیزات در راستای ارتقا سطح ایمنی سفرهای دریایی جای قدردانی دارد اما نباید به همین مقدار اکتفا کرد بلکه در کنار افزایش امکانات باید نظارت ها نیز تا پایان طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱» با قوت ادامه داشته باشد.

این نماینده مجلس در عین حال رعایت نکات ایمنی در سفرهای دریایی و توجه به توصیه های فرماندهان شناورها را لازمه یک سفر ایمن و خاطره انگیز دانست و تاکید کرد: در این شرایط کرونایی مسافران ضمن رعایت نکات بهداشتی، و توجه به مسائل ایمنی سفرهای دریایی با خاطراتی خوش به استان‌های خود باز گردند .

مرادی در خصوص ارزیابی طرح تسهیل سفرهای از سوی نمایندگان به ارگان های مرتبط و اعضای کمیته سفرهای نوروزی نیز گفت: نظارتی که نمایندگان ازنحوه خدمات رسانی دستگاهها متولی در ایام سفرهای نوروزی خواهند داشت بیشتر به میزان و نحوه خدمات دهی ارگان‌های اجرایی استان برمی‌گردد و اگر در فرایند نظارت‌ها خود کاستی‌ها و کمبودها مشاهده کنند به ارگان‌های مرتبط و همچنین وزارتخانه‌های متبوع آنها انتقال خواهند داد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه به نگرانی چندساله شناورداران و صاحبان لنج‌ها پیرامون تعیین جایگاه خاص برای افرادی که کار واردات و صادرات با استفاده از ظرفیت‌های گمرکی انجام می‌دهند و همچنین شناوردارانی که در شرایط سخت حمل و نقل مسافران را تسهیل می‌کنند، لازم و ضروری دانست.

وی اضافه کرد: در این رابطه صحبت‌هایی با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی داشتیم و قرار است یک طرح جامع مطالعاتی از سوی این سازمان در سال جاری تعیین و اجرا شود تا نگرانی‌های چندساله شناورداران و لنج داران این منطقه نیز مرتفع گردد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6445

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها