افزونه جلالی را نصب کنید.
به دلیل احتمال بروز طوفان شدید؛

بنادر مسافری و گردشگری غرب هرمزگان از ششم فروردین تعطیل می‌شود/ دریاروی شناورهای مسافری، صیادی و تجاری ممنوع است

  • کد خبر : 6462
  • 05 فروردین 1401 - 13:31
بنادر مسافری و گردشگری غرب هرمزگان از ششم فروردین تعطیل می‌شود/ دریاروی شناورهای مسافری، صیادی و تجاری ممنوع است
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تعطیلی و ممنوعیت تردد سه روزه از ششم تا هشتم فروردین ماه در بنادر مسافری و گردشگری غرب این استان به دلیل وزش تند باد شدید و طوفانی شدن دریا خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “اسماعیل مکی زاده” اظهارداشت: براساس پیش بینی هواشناسی از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده به دلیل وزش تند باد و احتمال بروز طوفان شدید شمال غربی سواحل و بنادر غرب این استان کاملا فعال و دریا مواج خواهد بود، لذا طی این سه روز بنادر مسافری و گردشگری غرب استان تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این تند باد هر ساله در این ایام همراه با رگبار بوده و قدرتمند ظاهر می‌شود، بیان کرد: طی بررسی الگوهای هواشناسی این تند باد با سرعتی حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت سواحل و بنادر غرب استان از خلیج تبن، مقام، آفتاب، چارک، حسینه، بندر لنگه و جزایر غرب استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به مداومت وزش تندباد، احتمال وجود امواجی با ارتفاع ۳ متر در اطراف جزایر ، پیش بینی گرد و غبار و دید محدود از سوی هواشناسی، گفت: تمامی این پیش بینی‌ها ضرورت تعطیلی تمامی بنادر مسافری، گردشگری ، صیادی و تجاری طی این سه روز را دو چندان کرده است، لذا هموطنانی که قصد سفر دریایی در روزهای یاد شده از غرب هرمزگان دارند، نسبت به تغییر زمان سفر خود برنامه ریزی کنند.

مکی زاده توصیه کرد: مسافران و گردشگران سفرهای دریایی ضمن رعایت نکات ایمنی سفرهای دریایی، به منظور جلوگیری و آسودگی از هرگونه سانحه دریایی از نشستن و چادر زدن در جزایر خالی از سکنه(شیدور، هندروابی، فارور) خودداری کنند.

وی، دریاروی شناورهای مسافری، تفریحی، ساحلی، صیادی و تجاری سبک و سنتی در ایام فعالیت این تندباد پیش بینی شده را ممنوع اعلام کرد و افزود: ساکنان و بومیان جزایر غرب استان نیز سریع‌تر نسبت به تامین مواد غذایی و مایحتاج عمومی خود اقدام نمایند .

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: هموطنان در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک می‌توانند با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی ۱۶vhf ارتباط رادیویی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6462

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها