افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با استاندار هرمزگان:

طرح‌های سازمان بنادر در هرمزگان اشتغال و رونق معیشت مردم را به دنبال دارد

  • کد خبر : 6457
  • 05 فروردین 1401 - 13:26
طرح‌های سازمان بنادر در هرمزگان اشتغال و رونق معیشت مردم را به دنبال دارد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سفر سه روزه خود به استان هرمزگان و بازدید از بنادر این استان، گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در این دولت اجرای طرح‌های رابر اساس سند جامع در اولویت قرار داده تا ماحصل اجرای این طرحها در توسعه اشتغال، رونق کسب وکار نمود یابد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “علی اکبر صفایی” در سومین و آخرین روز سفر خود به استان هرمزگان در نشستی با “مهدی دوستی”، استاندار هرمزگان با اشاره به استقبال بی‌سابقه مسافران و گردشگران در پایانه ها و اسکله های گردشگری استان هرمزگان، از زحمات استاندار هرمزگان و تلاش‌های مدیران و دست‌اندرکاران نهادهای عضو ستاد تسهیلات سفرهای دریایی قدردانی کرد.

وی ادامه داد: هدف ما از سفر به استان هرمزگان ضمن قدردانی از زحمات کارکنان اداره کل بنادر استان و دست اندارکاران طرح گردشگری دریایی، بازدید از بنادر و اسکله‌های واحصا خواستها و مشکلات احتمالی بود.

معاون وزیر راه گفت: بازدیدهای ما در استان هرمزگان از منطقه انرژی بر پارسیان در غربی ترین نقطه استان آغاز و در ادامه بنادر آفتاب، چارک ، بندرلنگه ،بندر خمیر، پل و لافت ومجموعه بنادر قشم و هرمز ادامه یافت و در غایت به بندر شهید حقانی بندرعباس ختم و در این اثنا تصمیم‌‌های مهمی نیز گرفته شد که نتیجه نهایی برخی از تصمیم‌های مهم به زودی اعلام خواهد شد.

صفایی یادآور شد: در این سفر سه روزه تلاش کردیم در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم که توجه به مردم در اولویت است، روند خدمات دهی را مورد ارزیابی قرارداده و طرح‌ها اولویت داری را در سازمان بنادر و دریانوردی دنبال کنیم که رضایت مردم را فراهم کند.

وی ضمن تاکید بر توسعه فعالیت‌های دریامحور و اقتصاد دریاپایه، تصریح کرد: برخی از تصمیم‌ها و طرح‌ها در همین سال جدید شروع و برخی طرح‌ها نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد تا بتوانیم در دولت سیزدهم با یک برنامه‌ریزی‌ منسجم و مدون قدم‌های سازنده‌ای در راستای توسعه طرح‌های دریامحور با هدف‌گذاری کمک به رونق معیشت مردم استان برداریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که نتیجه و خیر و برکات این بازدیدها و تصمیم‌گیری‌ها در مورد طرح‌های مختلف سازمان بنادر و دریانوردی در استان هرمزگان به نفع مردم این استان باشد و در انجام این مهم همراهی و مساعدت نمایندگان محترم مجلس و مجموعه استانداری راه گشا خواهد بود.

صفایی همچنین گفت: در نشست‌هایی که امروز در بندر شهید حقانی با نمایندگان استان، شهردار بندرعباس و اعضای شورای شهر داشتیم پیشنهادها و نکاتی در راستای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی در حوزه حمل و نقل دریایی استان به ویژه خود شهر بندرعباس مطرح شد که در جمع بندی این سفر بسیار موثر است .

گفتنی است، در دیدار مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی شهردار و اعضای شورای شهر بندرعباس نیز منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان و رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس حضور داشت، بر مشارکت و ایفای نقش سازمان بنادر و دریانوردی در بهسازی و توسعه شهر بندرعباس تاکید شد.

راه‌اندازی ایستگاه‌های اطفا حریق ساحلی، ساخت هنرستان دریایی، تعیین تکلیف اسکله نخل ناخدا بخشی از پیشنهادات مطروحه از سوی شرکت کنندگان بود.

سال ۱۴۰۱ سال پویایی اقتصاد دریایی و بندری هرمزگان خواهد بود/ بندر لنگه از بن بست توسعه‌ای خارج خواهد شد

استاندار هرمزگان، سال ۱۴۰۱ را سال پویایی اقتصاد دریایی و بندری برای این استان دانست و گفت: با مشارکت و همدلی دستگاههای ذیربط در دولت و بخش خصوصی و اجرای طرح های بندری جدید می توان، اقتصاد دریا و بنادر را در این استان توسعه داد.

“مهدی دوستی” درحاشیه دیدار با “علی اکبر صفایی” معاون وزیر راه و‌مدیرعامل سازمان بنادر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه جز به جز مسائل استان در حوزه دریایی چه در بحث سخت‌افزاری شامل اسکله‌ها و سازه‌ها و هم در بحث نرم‌افزاری و سیاست‌گذاری نرم‌افزاری در ابعاد ملی و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در حوزه بنادر موضوعات متعددی داریم مثل توسعه پسکرانه بندر شهید رجایی که کارکرد ملی دارند، این مساله مطالبه اصلی‌ بود که با کشورهای عضو اکو در اجلاس اخیر هم مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته استاندار هرمزگان ، مباحث مرتبط با بنادر غیر بین‌المللی و بنادر کوچک از دیگر مباحث مطرح شده بود و توسعه بندرلنگه که با تدابیری که انجام گرفته امیدواریم شاهد رونق بندرلنگه باشیم.

وی تصریح کرد: در بحث شرق نیز یکسری مسائل وجود دارد که باید با وزارت نفت مسائل آن را مرتفع کند و امیدواریم این اتفاق در اسرع وقت انجام پذیرد.دوستی گفت: در این نشست همچنین در خصوص خدماتی که به بخش گردشگری استان و مسافری باید داده شود نیز در بخش جزایر و سواحل برنامه ریزی و سیاست گذاری شد.

وی ادامه داد: برای جزیره هرمز و بندر این جزیره برنامه ویژه‌ای پیش بینی شده که باید با یک تعامل مرتفع شود در مجموع با توجه به تاکید شخص رئیس‌جمهور ور سفر به استان مبنی‌ بر توسعه دریا محور مصوبات بعدی که تکلیف کردند که همه ما در راستای این سیاست حرکت کنیم.

استاندار هرمزگان ابراز امیدواری کرد با وحدتی که بین ارکان مختلف و دولت وجود دارد در سال ۱۴۰۱ اتفاقات بسیار خوبی برای استان در زمینه اقتصاد دریا و بنادر انتظار داریم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6457

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها