افزونه جلالی را نصب کنید.

صدور سند کاداستری برای ۶۵ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل در استان هرمزگان

  • کد خبر : 6472
  • 07 فروردین 1401 - 12:57
صدور سند کاداستری برای ۶۵ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل در استان هرمزگان
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور سند کاداستری برای ۶۵ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر رییس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال و در راستای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، تاکنون برای ۶۵ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل در استان هرمزگان سند کاداستری صادر شده است.

مجتبی قهرمانی هدف از صدور سند برای این اراضی را اعمال حاکمیت بهتر جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، تصرف غیرقانونی و دست اندازی به حریم و بستر دریا برشمرد‌ و تأکید کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، تا نیمه اردیبهشت‌ماه امسال برای حدود ۱۰۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل در استان هرمزگان به جز بندرعباس، سند کاداستری صادر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تاکنون برای ۱۰۰ درصد از اراضی ملی استان هرمزگان نیز سند مالکیت کاداستری به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری صادر شده است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه افزود: از مجموع شش میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی استان شامل جنگل، مرتع، اراضی و حریم ۶۰ متری سواحل از ابتدای اجرای طرح کاداستر تاکنون برای شش میلیون و ۷۹۹ هزار و ۹۲۴ هکتار سند صادر شده و مشخصات آنها در بانک اطلاعات کاداستر استان تثبیت و جانمایی شده است.

قهرمانی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان در خصوص صدور اسناد رسمی برای اراضی ملی گام‌های بلندی برداشته شده که این موضوع نتایج مهمی را در پیشگیری از تصرفات غیرقانونی، ایجاد شفافیت و تثبیت مالکیت دولت به دنبال داشته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در اجرای طرح کاداستر، گفت: در صدور اسناد کاداستری اراضی ملی در استان هرمزگان کار بزرگی صورت گرفته است که مطمئنا این اقدامات تأثیر بسزایی در کاهش دعاوی و پرونده‌های قضایی مرتبط با این حوزه خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6472

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها