افزونه جلالی را نصب کنید.

بازدید شبانه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از زندان مرکزی بندرعباس

  • کد خبر : 6475
  • 08 فروردین 1401 - 22:20
بازدید شبانه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از زندان مرکزی بندرعباس
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به صورت سرزده و شبانه از زندان مرکزی بندرعباس بازدید کرد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان شامگاه یکشنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ به همراه مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان و تعدادی از مسئولان قضایی از زندان مرکزی بندرعباس بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این بازدید اظهار داشت: بررسی وضعیت زندانیان و بازداشتی ها از حیث ضرورت و مدت بازداشت توسط مقام قضایی و حصول اطمینان از صحت دادرسی و تحقیقات از جنبه رعایت تشریفات قانونی از جمله اهداف این بازدید سرزده بود.

وی همچنین یکی دیگر از اهداف این بازدید را نظارت بر رعایت حقوق شهروندی محکومین و متهمان عنوان کرد و افزود: بر این اساس وضعیت زندان از منظر شرایط نگهداری، مسائل بهداشتی و اطمینان از صحت و سلامتی زندانیان و بازداشتی ها و همچنین دسترسی افراد به خانواده و وکلایشان به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

قهرمانی با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص رعایت حقوق زندانیان، متهمان و افراد احضار و بازداشت شده، لزوم توجه به کرامت انسانی این افراد از جانب مسئولین مربوطه را بسیار مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: باید با اتخاذ تدابیر مناسب، شرایط به گونه ای فراهم شود تا از احتمال هرگونه لطمه و آسیبی جلوگیری شود.

وی در ادامه، ضمن اطلاع از وضعیت رسیدگی به درخواست های مددجویان توسط مسئولان قضایی مربوطه، بر ضرورت تسریع در روند رسیدگی ها و رعایت مفاد قانون در انجام امور محوله تأکید کرد.رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان بر لزوم استمرار بازدید مسئولان قضایی از زندان ها و بازداشتگاه‌ها نیز تأکید کرد و این موضوع را در جهت شناسایی سریع نواقص و کاستی ها و حل و فصل فوری مشکلات بسیار حائز اهمیت عنوان نمود.

گفتنی است؛ در جریان این بازدید، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور در بندها و ندامتگاه های مختلف و در ملاقات چهره به چهره با زندانیان ضمن استماع درخواست هایشان، دستوراتی را برای رسیدگی به موارد مطرح شده، صادر کرد.

همچنین رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از طریق تماس تلفنی با تعدادی از مسئولان قضایی، مطالبات و مشکلات زندانیان را پیگیری کرد و در این خصوص دستورات و ارشادات لازم را ارائه نمود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها