افزونه جلالی را نصب کنید.

تخصیص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تامین کسری و تقویت برق مجتمع پرورش میگو سایه خوش

  • کد خبر : 6504
  • 11 فروردین 1401 - 18:38
تخصیص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تامین کسری و تقویت برق مجتمع پرورش میگو سایه خوش
مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه رئیس شیلات شهرستان لنگه از مجتمع پرورش میگو سایه خوش واقع در بندرلنگه بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، مدیرکل شیلات هرمزگان ضمن دیدار از مجتمع پرورش میگو سایه خوش و دیدار با بهره برداران این مجتمع با بیان اینکه شیلات استان همواره حامی تولید کنندگان است و با توجه به پیگیریهای صورت گرفته اعتبارات خوبی جهت برق مزارع تخصیص داده شده است ،امید است حمایت از آبزی پروری بویژه پرورش میگو با توجه به رونق اقتصادی که در پی دارد تداوم داشته باشد.

عبدالرسول دریایی با بیان اینکه شیلات استان هرمزگان توانسته در سال های اخیر رشد، توسعه، اشتغال و رونق اقتصادی خوبی را با فعالیت های آبزی پروری به ویژه پرورش میگو و ماهی در قفس ایجاد کند .

گفت تقویت برق رسانی را از مهمترین خواسته های بهره برداران مجتمع پرورش میگو سایه خوش خواند و گفت: الحمدالله با حمایتهای صورت گرفته ۲۵ میلیارد تومان جهت تامین کسری برق سایه خوش تخصیص داده شد که انشالله موجب رونق و افزایش تولید در سطح در این سایت خواهد شد .

وی مساحت مجتمع پرورش میگوی سایه خوش را بالغ بر دوهزار و ۳۰۰هکتار در غالب حدود ۱۴۸ استخر خواند و گفت: سطح زیر کشت سال جار ی این مجتمع پرورش میگو بالغ بر هزار ۳۰۰ هکتار مفید خواند.

مدیرکل شیلات هرمزگان لایروبی، مکانیزاسیون، کنترل بلوم جلبکی آب استخرها جهت بازماندگی لاروها ،لزوم آموزش مستمر در خصوص تولید ،تلاش برای افزایش میانگین برداشت از هر هکتار، ارتقای مدیریت فنی مزارع، ارتقای زیر ساخت های مجتمع و …‌ را از مهمترین دستور کارهای پیش روی این مجتمع پرورش میگو خواند و شیلات شهرستان لنگه را موظف به پیگیری این مهم تا اجرایی شدن خواند‌.

دریایی هماهنگی و ارتباط بیش از پیش با اداره کل شیلات همکاری لازم در چهار چوب ضوابط و آئین نامه ها با شیلات شهرستان، لزوم استفاده از فیلتراسیون مجهز، لزوم کنترل بلوم آب استخرها جهت بازماندگی لاروها، اهتمام در توسعه و نگهداری زیرساختها جهت توسعه مجتمع، ذخیره سازی طبق زمانبندی و مبدا مناسب، کنترل ورود و خروج ها به مجتمع جهت جلوگیری از شیوع بیماری را نیز در دستور کار بهره بره بردارن و شیلات شهرستان لنگه قرار داد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بی نظیر این استان را به قطب نخست تولید پرورش میگو تبدیل کرده است تصریح کرد: با رونق آبزی پروری در هرمزگان، شیلات استان از یک بخش بومی و محلی به صنعت تاثیرگذار تبدیل شده است و اکنون محصولات بخش شیلات به بیش از ۱۰ کشور آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.

همچنین جمعی از بهره برداران این مجمتع در دیدار با مدیر کل شیلات استان و هئیت همراه از مجموعه شیلات به ویژه پیگیری ها و تلاش های جهادی مدیرکل شیلات استان و مدیر شهرستان در جهت حمایت از صنعت پرورش و پیگیری مسائل و مشکلات پرورش دهنده ها تقدیر و تشکر کردند.

گفتنی است مجتمع پرورش میگو سایه خوش در ۱۵۶ کیلومتری غرب بندرعباس در روستای سایه خوش واقع شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6504

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها