افزونه جلالی را نصب کنید.

۴۰ درصد از پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان منجر به صلح و سازش شد

  • کد خبر : 6555
  • 21 فروردین 1401 - 23:19
۴۰ درصد از پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان منجر به صلح و سازش شد
رئیس کل دادگستری هرمزگان از صلح و سازش ۴۰ درصدی پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: از تعداد ۶۱ هزار و ۴۳۰ فقره پرونده ارجاعی به شعب مختلف شوراهای حل اختلاف این استان که قابل صلح و سازش بوده است ۲۴ هزار و ۵۲۷ پرونده به سازش منجر شده است.

مجتبی قهرمانی این میزان از صلح و سازش را چیزی در حدود ۴۰ درصد از کل پرونده‌های قابل صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر لزوم تلاش برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از طریق استفاده از ظرفیت‌های شورا‌های حل اختلاف، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان هرمزگان طی سال گذشته ۲۳ فقره پرونده قتل عمد با محکومیت قصاص به مصالحه منتهی شده است.

قهرمانی همچنین از صلح و سازش در ۴۷ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس به عنوان یکی از نکات برجسته و حائز اهمیت در عملکرد شورا‌های حل اختلاف استان طی سال ۱۴۰۰ نام برد و خاطر نشان کرد: سه حوزه قضایی بندرعباس، رودان و میناب نیز به ترتیب عناوین برتر استانی در امر صلح و سازش را کسب نموده اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد از ابلاغات شورا‌های حل اختلاف این استان به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد و هرمزگان رتبه برتر کشور را در این حوزه کسب نموده است، این دستاورد را حاصل برنامه ریزی دقیق و تجهیز و توسعه زیرساخت‌ها در مجموعه شورا‌های حل اختلاف استان عنوان کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6555

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها