افزونه جلالی را نصب کنید.

تشکیل گشت های ساربانی شتر برای پیشگیری از تصادفات با شترها در استان هرمزگان

  • کد خبر : 6601
  • 24 فروردین 1401 - 13:11
تشکیل گشت های ساربانی شتر برای پیشگیری از تصادفات با شترها در استان هرمزگان
رئیس کل دادگستری هرمزگان از تشکیل گشت های ساربانی شتر برای پیشگیری از تصادفات با شترها در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان به ریاست مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان و با حضور دادستان بندرعباس، معاونین دادگستری و دیگر اعضای این شورا در بندرعباس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در این جلسه، ساماندهی به وضعیت محور‌های مواصلاتی شرق استان هرمزگان جهت جلوگیری از تصادفات رانندگی با شترهای سرگردان را از مهمترین مصادیق احقاق حقوق عامه عنوان کرد و در این راستا از تشکیل گشت های ساربانی شترهای سرگردان در شهرستان های جاسک و سیریک خبر داد.

مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: پرورش شتر در استان هرمزگان با توجه به برخورداری از موقعیت بسیار مناسب محیطی و جغرافیایی، دارای مزیت‌های اقتصادی فراوانی است ولی متأسفانه در سال‌های اخیر تردد شترهای سرگردان موجب بروز حوادث دلخراش جاده‌ای شده است که همین موضوع ساماندهی به این وضعیت با اجرای طرح های متناسب با طبیعت این موجود و استفاده از نقطه نظرات مالکان شتر را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر می سازد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این طرح پلاک کوبی و هویت گذاری شترها با همکاری دستگاه قضایی، استانداری و اداره کل جهاد کشاورزی انجام شده است، بر لزوم اجرای طرح گشت های ساربانی شتر به منظور تکمیل و هم پوشانی طرح های گذشته تأکید کرد.

این مقام قضایی یادآور شد: تعیین نقاط پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شترهای سرگردان، ساربان ها و شتر داران از مهم‌ترین محورهای اجرای طرح گشت های ساربانی در استان هرمزگان می باشد.

قهرمانی همچنین از مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان به منظور حمایت از طرح یک شرکت دانش بنیان در راستای پیگیری برنامه های عملیاتی و سیاست های ابلاغی دستگاه قضایی به منظور تحقق شعار سال خبر داد که بر اساس آن، شرکت مذکور سامانه هشدار دهنده ای را طراحی نموده که قادر به پوشش محورهای مواصلاتی از طریق سامانه های لیزری، سنسورهای هوشمند و چراغ های هشدار دهنده می باشد تا از این طریق رانندگان وسائط نقلیه را از ورود حیوانات مختلف از جمله شتر به جاده مطلع نماید.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه بیان داشت: گشت های ساربانی شتر با استفاده از خودروهای ویژه با آرم و علامت مخصوص و نیروهای آموزش دیده در هماهنگی با نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های متولی، وظایف نظارتی و عملیاتی خود را انجام خواهند داد.

گفتنی است؛ بر اساس آمار موجود، حدود ۱۶۰ هزار نفر شتر در کشورمان وجود دارد که بالغ بر ۲۱ هزار نفر از این شترها در هرمزگان وجود دارند و نزدیکی هرمزگان به بازارهای هدف و وجود زیستگاه مناسب برای شترها سبب شده تا روند پرورش شتر در این استان رو به افزایش باشد، موضوعی که با افزایش تصادفات با شترها در سطح جاده‌های استان نیز ارتباط مستقیمی دارد.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6601

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها