افزونه جلالی را نصب کنید.

بررسی مسائل و مشکلات مراکز و مزارع تکثیر و پرورش میگو هرمزگان

  • کد خبر : 6616
  • 27 فروردین 1401 - 12:28
بررسی مسائل و مشکلات مراکز و مزارع تکثیر و پرورش میگو هرمزگان
کمیته بررسی الزامات فنی و بهداشتی تولید میگوی پرورشی سال 1401 با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از مسوولان و بهره برداران در سالن جلسات اداره کل شیلات هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان ، مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت تلاش در جهت مرتفع سازی مسائل و مشکلات تکثیر و پرورش میگو در هرمزگان گفت : برنامه ریزی هر چه بهتر تامین و تولید خوراک استاندارد و بهداشتی میگو، پیگیری تامین مولد خوب و با کیفیت و عاری از بیماری، پیگیری رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فنی در مزارع و مراکز تکثیرمیگو توسط بخش خصوصی، ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه های متولی در جهت رفع موانع تولید از اهم برنامه های شیلات استان برای سال زراعی پیش رو است.

عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه تامین مولد سالم و با کیفیت می تواند باعث تولید ایمن و پایدار شود گفت: همچنین تامین خوارک خوب و مغذی برای آبزیان از اهمیت ویژه و خاصی در صنعت تکثیر و پرورش آبزیان به ویژه میگوی پرورشی برخوردار است.

دریایی اظهار داشت :به بهره بردارانی که فاقد پروانه بهره برداری تمدید شده باشند هیچ گونه خدماتی توسط شیلات استان، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، اداره کل دامپزشکی و اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان ارائه نخواهد شد و باید هر چه سریعتر اقدام به تمدید آن نمایند.

وی گفت: در صورت هرگونه گزارش از سوی بهره برداران مبنی بر عدم رعایت دستورالعمل ضوابط بهداشتی و فنی توسط دامپزشکی و یا اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان ،موضوع در کمیسیون تخلفات ابزی پروری مطرح و برابر مواد قانونی اقدام خواهد شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه خطر بیماریها در زمینه تکثیر و پرورش میگو در استان در سال گذشته تقریبا نزدیک به صفر بوده است اضافه کرد : خوشبختانه با بکار گیری مولدین عاری از بیماری و نظارتهای صورت گرفته شرایط صنعت تولید میگو استان پایدار شده است لذا لازم است صندوق بیمه نسبت به کاهش تعرفه ها ی بیمه اقدام نماید.

گفتنی است در این نشست نمایندگان و بهره برداران حاضر در جلسه به بیان مسائل و چالش ها و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6616

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها