افزونه جلالی را نصب کنید.

تامین ابزار و ادوات صید از طریق واردات کالای ملوانی محقق شد

  • کد خبر : 6669
  • 07 اردیبهشت 1401 - 13:16
تامین ابزار و ادوات صید از طریق واردات کالای ملوانی محقق شد
مدیر کل شیلات هرمزگان از امکان تامین ابزار و ادوات صید از طریق واردات ملوانی با پیگیری و همت شیلات هرمزگان و سازمان صنعت ، معدن ، تجارت هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان،عبدالرسول دریایی با بیان اینکه ابزار و ادوات صیادی جز ۹۷ قلم کالای مجاز واردات کالای ملوانی است گفت: صیادان و شرکت های تعاونی صیادان می توانند با مراجعه و هماهنگی با اتحادیه تعاونی لنج داران شهرستان های ساحلی نسبت به واردات اقلام و ادوات صیادی اقدام نمایند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش ادوات و ابزار صیادی در توسعه صید و صیادی اصولی از صیادان خواست تا از فرصت به وجود آمده در جهت تامین نیاز خود و همچنین توسعه حرفه خود نهایت استفاده را ببرند.

دریایی با بیان اینکه در استان هرمزگان حدود ۳۵ هزار نفر صیاد در قالب ۷۵ تعاونی در ۴۶ بندر صیادی و موج‌شکن مردمی و همچنین ۳۸ مرکز تخلیه صید فعالیت دارند که توانسته‌اند با صید حدود ۳۱۵ هزار تن رتبه اول صید را با حدود چهار هزار و ۵۰۰ شناور صیادی به خود اختصاص دهند گفت: در حال حاضر صید غیرمجاز و غیراصولی به‌عنوان بزرگ‌ترین معضل صید و صیادی پیش روی استان هرمزگان است.

وی افزایش صید غیرمجاز و صید گونه‌های آبزیان نابالغ و کوچک به ‌وسیله ابزار و ادوات صید غیراستاندارد و روش‌های صید ممنوعه و مخرب و صید در فصول تخم‌ریزی آبزیان، ساخت شناورهای صیادی بدون موافقت اصولی شیلات توسط کارگاه شناورسازی و وجود کارگاه‌های شناورسازی غیرمجازو… را بخشی از مشکلات پیش روی توسعه فعالیت‌های شیلات استان خواند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6669

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها