افزونه جلالی را نصب کنید.
در چهارمین شواری اداری استان هرمزگان در بندر کوهستک - شهرستان سیریک مطرح شد:

اتحاد و تعامل بیشتر سازمان ها و دستگاه های اجرایی در بهره برداری از مجتمع های پرورش میگو

  • کد خبر : 6732
  • 13 اردیبهشت 1401 - 13:46
اتحاد و تعامل بیشتر سازمان ها و دستگاه های اجرایی در بهره برداری از مجتمع های پرورش میگو
چهارمین شورای اداری استان هرمزگان در بندر کوهستک- سیریک که با حضور استاتدار هرمزگان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، مدیر کل شیلات هرمزگان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و مسئولان مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، مهدی دوستی در این نشست پ دستور داد هرچه سریعتر مشکل تاخیر در تائیدیه دامپزشکی برای صید شناورهای آبهای دور و معطلی این شناورها برای تخلیه صید با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی،شیلات استان و دامپزشکی مرتفع گردد.

دوستی همچنین خواهان رفع موانع زیست محیطی پیش روی مجتمع پرورش میگو کرتان و تعامل بیشتر ادارات برای حل مشکلات شد و گفت: این مجتمع باید طوری اصلاح شود که بدون مشکلات زیست محیطی در کانالهای آبرسان(با توجه به محل کانال که در مجاورت تالاب است) و در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به اهمیت موج شکن مردمی زیارت و همچنین خواسته های صیادان و پشتیبانی از سایتهای پرورش ماهی در قفس اعتبار توسعه و ساماندهی این موج شکن فراهم شود.مدیر کل شیلات هرمزگان برخورداری شهرستان سیریک از ۲۸۵ فروند شناور قایق صیادی،۱۷۵ فروند لنج صیادی داخلی و ۶۳ فروند شناور لنج صیادی آبهای دور با بیش از چهار هزار و ۷۰۰ نفر صیادمجاز یک ظرفیت فوق العاده در اشتغال و رونق اقتصادی خواند و گفت: سیریک بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن صید استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود شهرستان سیریک با بیش از دوهزار و ۳۰۰ تن میگوی پرورشی استان و یک میلیارد و ۱۰۰ میلون قطعه لارو میگو در سال گذشته تولید داشته است.

دریایی اشتغال حوزه شیلاتی در شهرستان سیریک را بالغ بر نه هزار نفر خواند و گفت : این مهم بیانگر نقش شیلات در اشتغال، تولید و رونق اقتصادی در شهرستان سیریک است.

وی همچنین تخصیص رمپ شناور جهت تخلیه صید آبزیان در بندر چند منظوره سیریک، تسریع در بهره برداری رسیدن مجتمع پرورش میگو گاراندهو ،لایروبی مجتمع پرورش میگو عدالت، لایروبی و ساماندهی موج شکن مردمی بریزک را از دیگر خواسته های جامعه شیلاتی در شهرستان سیریک خواند.

دریایی همچنین خواستار کمک محیط زیست برای تسهیل مجوز گیری احداث کانال های آبرسان و تسریع در راه اندازهی مجتمع های پرورش میگو شد و گفت: این مهم باید در سطح ملی حل شود چراکه مزارع پروش میگو در صورت احداث اشتغال و رونق خوبی در پی دارد و حیف است این ظرفیت با تمهیدات لازم برای حفظ محیط زیست استفاده نشود.

وی با بیان اینکه موج شکن های های مردمی تحویلی به شیلات با هدف پشتیبانی از جامعه صیادی و مزارع پرورش ماهی در قفس به شیلات واگذار شده است : خواهان ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار طی ۳ سال برای لایروبی و تکمیل موج شکن زیارت باتوجه به اهمیت آن در خدمات رسانی به مردم و بهره برداران، شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6732

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها