افزونه جلالی را نصب کنید.

بازدید شبانه استاندار و رئیس کل دادگستری هرمزگان از زندان مرکزی بندرعباس

  • کد خبر : 6837
  • 27 اردیبهشت 1401 - 7:39
بازدید شبانه استاندار و رئیس کل دادگستری هرمزگان از زندان مرکزی بندرعباس
استاندار و رئیس کل دادگستری هرمزگان به صورت شبانه از زندان مرکزی بندرعباس بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر مهدی دوستی استاندار هرمزگان به همراه مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان به منظور رسیدگی به امور زندانیان در بازدیدی شبانه به زندان مرکزی بندرعباس رفتند و ضمن استماع درخواست‌های مددجویان و دیدار چهره به چهره با آن‌ها، در خصوص موارد مطرح شده، دستورات لازم را صادر نمودند.

نمایندگان عالی قوای مجریه و قضاییه در استان هرمزگان همچنین در بازدید از بخش های مختلف ندامتگاه بندرعباس از جمله مرکز مانیتورینگ، بند نسوان، سالن ملاقات الکترونیک، هواخوری، کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی و کانون اصلاح و تربیت، توصیه های لازم را در خصوص رسیدگی به مشکلات مددجویان و ارائه خدمات هر چه بهتر به آنها ارائه کردند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این بازدید با اشاره به اهمیت استفاده از مجازات های جایگزین حبس در کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندانها، خاطر نشان کرد: استفاده از پابند الکترونیک در تعیین مجازات توسط قضات و صدور تصمیم نهایی در این خصوص طبق ضوابط و دستورالعمل‌های موجود باید در دستور کار قرار گیرد.

قهرمانی ضمن تأکید بر حفظ کرامت زندانیان، بررسی وضعیت آموزشی، رفاهی و قضایی زندانیان و تسهیل امور ایشان را هدف اصلی از این بازدید عنوان نمود.

وی بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای سطح کیفی امکانات در زندان بندرعباس با همکاری استانداری هرمزگان نیز تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد با رفع نواقص و کمبودها، شرایط مناسب برای ارائه آموزش های لازم و بازاجتماعی شدن مددجویان، بیش از پیش ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به فراهم بودن امکان ملاقات آنلاین مددجویان با خانواده هایشان در زندان بندرعباس، اظهارداشت: با راه اندازی سالن ملاقات الکترونیک در این زندان، ضرورت مراجعه حضوری خانواده زندانیان برای دیدار با آن‌ها کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح برای نخستین بار در کشور در استان هرمزگان صورت گرفته و پیش نویس دستورالعمل اجرایی آن نیز در این استان تهیه شده است.مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های فرهنگی و آموزشی در ندامتگاه مرکزی بندرعباس، افزود: آثار تولیدی مددجویان این زندان بسیار نفیس و ارزشمند است و نیاز به ایجاد یک بازارچه عرضه و فروش صنایع دستی برای این محصولات کاملاً محسوس می باشد.

وی تصریح کرد: زندان مکانی برای اصلاح و تربیت افراد است و می توان با استفاده از نقش مهم گروه های مردم نهاد و خیرین فضایی مناسب برای آموزش و مهارت افزایی مددجویان ایجاد نمود و اندیشه و توان آنها را در مسیر درست هدایت کرد.گفتنی است؛ در جریان این بازدید که دادستان بندرعباس و تعدادی از مسئولین قضایی نیز حضور داشتند؛ مصطفی کیشانی فراهانی مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هرمزگان، گزارشی از عملکرد، دستاورد‌ها و برنامه‌های این اداره کل، ارائه نمود.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6837

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها