افزونه جلالی را نصب کنید.
مشاور وزیر نیرو بررسی کرد؛

تکمیل خط انتقال آبِ آب شیرین کن خلیج فارس روح تازه ای به روستاهای خمیر می دمد

  • کد خبر : 6956
  • 04 تیر 1401 - 16:40
تکمیل خط انتقال آبِ آب شیرین کن خلیج فارس روح تازه ای به روستاهای خمیر می دمد
مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز جهاد آبرسانی، تکمیل خط انتقال آب از آبشیرینکن خلیج فارس به کهورستان - رویدر و ۳۸ روستا را از اولویت های اصلی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) در استان هرمزگان یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر جعفرزاده در بازدید از پروژه های محرومیت زدایی شهرستان خمیر با بیان اینکه اجرای ۵۶ کیلومتر خط انتقال آب، روح تازه ای به روستاهای شهرستان خمیر می دمد، افزود: با تکمیل این پروژه جمعیتی بالغ بر ۳۴ هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند می شوند.
وی با تاکید بر اینکه ما هیچ شانی جز خدمت و سربازی در اجرای پروژه محرومیت زدایی نداریم، تصریح کرد، حجم عملیات پیش بینی شده برای خط انتقال خمیر به قدری تاثیرگذار خواهد بود که به اندازه ۲۰ سال کار پیش بینی شده است.
مشاور وزیر نیرو افزود: با توجه به برداشت های آب صورت گرفته در کهورستان، آب موجود فاقد شرب و غیر پایدار است و تنها گزینه نجات بخش، اجرای خط انتقال از آبشیرینکن خلیج فارس است و ما نیز در قالب پروژه محرومیت زدایی تلاش می کنیم، مردم این منطقه زودتر به آب شرب پایدار دست پیدا کنند.
به گفته جعفرزاده، آب مسئله ای جدی است و اگر ظرف دو سال موضوع را از تنش خارج نکنیم به مراتب درگیر مشکلات بیشتری خواهیم شد.
رئیس مرکز جهاد آبرسانی، وحدت و همزایی مجموعه وزارت نیرو و سپاه در سطح ملی و نیروی دریایی سپاه و آبفا در سطح استانی را نقطه قوت خدمت رسانی توصیف کرد و گفت: تمرکز اصلی ما در آبرسانی روی خط انتقال خواهد بود چرا که اجرای شبکه توزیع بدون منابع آبی، هدر رفت پول و تاسیسات است و باید توان مان را بروی اجرای خط انتقال آب بگذاریم. 
وی ادامه داد، پیش بینی کلی ما ۳۰ ماهه است اما در تلاش هستیم طی ۲۴ ماه به اتمام برسانیم.
جعفرزاده بیان داشت: تلاش ما در مرکز جهاد آبرسانی سطح برخورداری ۹۰ درصدی روستاها از آب پایدار در زمان پیش بینی شده است.
گفتنی است، در این روز در نشست مشترک رئیس مرکز جهاد آبرسانی با مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان و مسئول قرارگاه جهاد سازندگی نیروی دریایی سپاه روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی پروژه های محرومیت زدایی و جهاد آبرسانی بررسی و تصمیمات لازم برای تکمیل این پروژه ها در مناطق مختلف استان اتخاذ شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6956

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها