افزونه جلالی را نصب کنید.

شورای فرهنگ عمومی پشتوانه ادارات و سازمان ها در اجرای تعهدات فرهنگی است

  • کد خبر : 7024
  • 25 مرداد 1401 - 15:30
شورای فرهنگ عمومی پشتوانه ادارات و سازمان ها در اجرای تعهدات فرهنگی است
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در نشست بحث و تبادل نظر در خصوص مسایل کلان فرهنگی و هنری استان گفت : شورای فرهنگ عمومی پشتوانه ادارات و سازمان ها در اجرای تعهدات و وظایف فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه شورای فرهنگ عمومی در سیاستگذاری ، تدوین راهبردها و نظارت بر اجرای فعالیت های فرهنگی ، دینی ، قرآنی ، اجتماعی و مذهبی افزود : اختیاراتی که قانون به شورای فرهنگ عمومی داده است ظرفیت بی بدیلی است برای همه بخش های جامعه به ویژه ادارات و سازمان ها تا با این پشتوانه به شایستگی وظایف و تعهدات فرهنگی و اجتماعی خود را به جامعه ارایه نمایند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان اضافه کرد : مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای همه ادارات و سازمان ها لازم الاجرا می باشد و حسن انجام آن باعث هم افزایی ، بهبود عملکرد ها ، تاثیر گذاری بیشتر فعالیت ها و جلوگیری از موازی کاری می شود.

وی به جایگاه ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بعنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و اظهار داشت : مهیا کردن بستر لازم و مقدمات مورد نیاز و تعیین ساختار و کارگروه های تخصصی شورای فرهنگ عمومی و برگزاری مستمر جلسات و نظارت بر حسن اجرای مصوبات و تحقق تعهدات فرهنگی سازمان ها و ادارات بر عهده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی می باشد.

امام جمعه بندرعباس به سند مهندسی فرهنگی برش استانی پرداخت و بیان کرد : از کارهای درخشان شورای فرهنگ عمومی هرمزگان تدوین سند مهندسی فرهنگی برش استانی می باشد که از منویات مقام معظم رهبری می باشد و هرمزگان سه استان شاخص است که توانسته مراحل تدوین و تصویب این سند را به پایان برساند و آماده اجرا نماید.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان شورای فرهنگ عمومی و وظایف و تصمیمات آن را فراتر از دولت ها دانست و گفت : شورای فرهنگ عمومی و تشکیل آن از دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و در خنثی سازی جنگ نرم دشمنان می باشد و سند مهندسی فرهنگی برش استانی نیز با همین رویکرد تدوین شده است.

وی اضافه کرد : همه ادارات و سازمان ها موظف هستند پنج اولویت و ۱۲۵ اقدام تعیین شده در سند مهندسی فرهنگی برش استانی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان افزود : تشکیل قرارگاه های فرهنگی جهت اجرای سند مهندسی فرهنگی برش استانی از ضرورت ها می باشد که نحوه تشکیل، ساختار ، شرح وظایف ، بودجه و اعتبارات آن در جلسه آتی شورا تعیین می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده عنوان کرد : کنگره بین المللی امام سجاد (ع) جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس و هفته هرمزگان از شاخص ترین برنامه های فرهنگی و دینی استان می باشد که باید در اولویت تعهدات فرهنگی همه ادارات ، سازمان ها و نهادهای مردمی قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها