افزونه جلالی را نصب کنید.
سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان:

شهروندان کلاهبرداری‌های اینترنتی را از طریق سامانه سجام گزارش کنند

  • کد خبر : 7035
  • 26 مرداد 1401 - 7:33
شهروندان کلاهبرداری‌های اینترنتی را از طریق سامانه سجام گزارش کنند
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان از مردم خواست موارد مربوط به کلاهبرداری‌های اینترنتی را از طریق سامانه سجام گزارش کنند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر جلسه هم‌اندیشی درخصوص بررسی راه‌کارهای پیشگیری از جرایم فضای مجازی با حضور سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و فرماندهی پلیس فتا استان برگزار گردید.

حجت‌الاسلام صادقی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان بیان داشت: متاسفانه پرونده‌های جرایم حوزه فضای مجازی در سال‌های اخیر افزایش داشته است که کلاهبرداری اینترنتی در صدر موضوعات قرار گرفته است.

این مقام قضایی تصریح کرد: بیش از نیمی از کلاهبرداری‌های اینترنتی در استان از طریق درج و فروش کالاهای غیرواقعی در سایت‌های آگهی رایگان از جمله دیوار و شیپور و… انجام میشود.

همچنین کلاهبرداران زیادی در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز فعال بوده و اقدام به فریب شهروندان نموده‌اند.صادقی افزود: یکی از راه‌های پیشگیرانه الزام به احراز هویت کاربران در سایت و اپلیکیشن دیوار و شیپور می‌باشد، با توجه به کافی نبودن اقدامات انجام شده توسط این سایت‌ها لازم است مدیران این سایت‌ها نسبت به احراز هویت «تمام کاربران آگهی‌دهنده» از طریق مطابقت کدملی با شماره همراه ثبت‌نام شده اقدام نمایند.

وی ادامه داد: احراز هویت بایستی به نحوی باشد که کدملی، شماره همراه و شماره حساب متعلق به فرد در سایت ثبت و صحت آن بررسی و تایید شود. سایت‌های مذکور می‌توانند برای تحقق این امر از سایت احراز مشتریان تجارت الکترونیک (امتا EMTA) زیرنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده نمایند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: برای پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری اینترنتی، شهروندان پیش از واریز وجه به حساب فروشندگان کالا در فضای مجازی حتما از وجود و صحت کالای موردنظر اطمینان حاصل کنند.

همچنین از کلیک برروی لینک‌های ناشناس که از شماره تلفن‌های شخصی ارسال شده و نصب اپلیکیشن‌های ناشناس جدا خودداری نمایند.

وی در پایان از شهروندان خواست گزارشات مربوط به کانال‌ها، صفحات و اشخاص فعال در فضای مجازی (تلگرام، اینستاگرام ، واتس‌اپ، دیوار و…) که اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌نمایند را بهمراه مستندات در سامانه سجام قوه‌قضاییه به آدرس sajam.scpd.ir ثبت کنند تا رسیدگی و با متخلفان برخورد شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7035

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها