افزونه جلالی را نصب کنید.

آمادگی ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان هرمزگان برای صدور اسناد مالکیت

  • کد خبر : 7769
  • 22 شهریور 1401 - 16:08
آمادگی ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان هرمزگان برای صدور اسناد مالکیت
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: ۱۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۳۲ هزار هکتار اراضی این استان هیچ گونه تداخلی ندارند و آماده اند تا نسبت به صدور اسناد مالکیت شان اقدام شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، نهمین جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی و دهمین جلسه قرارگاه صدور اسناد استان هرمزگان با حضور مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان و مدیران کل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و ثبت اسناد برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این نشست با بیان اینکه شهرستان های بندرلنگه و بندرعباس بیشترین تداخلات اراضی را در میان مناطق مختلف استان به خود اختصاص داده اند بر لزوم تعیین تکلیف هر چه سریعتر اراضی تعیین تکلیف نشده در اقصی نقاط استان تأکید کرد.

مجتبی قهرمانی با بیان اینکه مجموع اراضی استان هرمزگان هفت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است که در قالب ۱۰۰۰ پلاک تعریف شده است، بیان داشت: از این تعداد ۵۸۴ پلاک دارای تداخل می باشند.

وی همچنین تصریح کرد: از مجموع پلاک های دارای تداخل، ۱۵۲ پلاک تعیین تکلیف شده است و برای تعیین تکلیف ۴۳۲ پلاک دیگر ضرورت دارد با استفاده از غربالگری و اولویت بندی بر اساس مساحت عرصه زمین های مورد نظر و تقدم و تأخر درخواست های مالکین، تدابیر لازم اندیشیده شود.

قهرمانی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۳۲ هزار هکتار اراضی استان هیچ گونه تداخلی ندارند، گفت: این اراضی آماده اند تا نسبت به صدور اسناد مالکیت شان اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه در خصوص حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان باید در کمیسیون رفع تداخلات تصمیم گیری شود، یادآور شد: لازم است به گونه ای عمل کنیم که بار اضافه ای بر دوش مردم تحمیل نشود و با رعایت موازین قانونی و با استفاده از سریع ترین و کم هزینه ترین روش ممکن کار تعیین تکلیف اراضی مذکور انجام شود.

وی همچنین بیان داشت: صدور سند تک برگ برای مالک زمین، حاکمیت، قوه قضاییه و عموم مردم منافع زیادی به همراه دارد که از جمله آنها می توان به افزایش ارزش افزوده اراضی، جلوگیری از تعرض به محدوده آنها، کاهش پرونده های قضایی مرتبط با این حوزه و احیای حقوق عامه اشاره نمود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تأکید بر اینکه موفقیت در تعیین تکلیف اراضی تنها در سایه مدیریت و کار جهادی میسر خواهد شد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد جلسات کمیسیون رفع تداخلات استان و کارگروه های شهرستانی آن به صورت روزانه تشکیل شود و در خصوص موارد باقی مانده در کوتاهترین زمان ممکن تصمیمات مقتضی اتخاذ گردد.

وی اذعان داشت: در تصمیمات کمیسیون رفع تداخلات استان باید حقوق مردم و دولت به موازات یکدیگر مورد توجه قرار گیرد و تدابیر لازم به گونه ای اتخاذ شوند که با رعایت قانون، از تشکیل هرگونه پرونده قضایی جدید جلوگیری شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7769

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها