افزونه جلالی را نصب کنید.

برخورد قاطع با فرصت طلبان اراضی صنعتی و فرهنگی!!

  • کد خبر : 8416
  • 23 آبان 1401 - 0:12
برخورد قاطع با فرصت طلبان اراضی صنعتی و فرهنگی!!
در خبرها شاهد صدور دستور قضایی دادستان محترم مرکز هرمزگان برای سلب امتیاز اراضی واگذار شده به پروژه های راکد صنعتی در بندرعباس بودیم که امیدواریم هر چه زودتر این مهم در بندرعباس و در کلیه شهرستانهای استان نیز محقق گردد.

در اینکه برخی فرصت طلبان صرفا برای تحقق مقاصد شخصی و نه عام المنفعه در صدد تصاحب زمینهایی با کاربری صنعتی و سو استفاده از آن و یا فروش آن و به جیب زدن مبالغ هنگفت هستند هیچ‌شکی وجود ندارد، که در این خصوص قوه قضاییه با برنامه ریزی، ضمن مقابله با ناکارآمدهای عرصه های مختلف، اراضی دولتی را به نفع مردم و استفاده درست از آن مصادره خواهند کرد.

این اقدام قوه قضائیه بارقه امیدی در دل مردم ایجاد خواهد کرد تا ضمن رونق فضای کسب و کار، راه را برای توسعه صنایع استان هموار سازد.

به گفته احمدی منش دادستان بندرعباس، ((دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های ابلاغی ریاست قوه قضاییه، رویکرد حمایتی را در دستور کار خود قرار داده است و بر این اساس، تمامی مجموعه‌های اقتصادی، صنعتی و تولیدی از حمایتهای حقوقی و قضایی بهره‌مند هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از افراد سال‌های متمادی است که زمین هایی را برای ایجاد واحدهای تولیدی دریافت نموده اند ولی از عمل به تعهداتشان سر باز می زنند، از صدور دستور قضایی برای سلب امتیاز اراضی واگذار شده به پروژه های راکد صنعتی بر اساس مفاد قرارداد و تحویل آنها به متقاضیان جدید خبر داده است))

با توجه به سخنان بدون تعارف دادستان محترم انتظار می رود این اراده آهنین، پروژه ها و زمینهایی با کاربری فرهنگی را نیز شامل شود، چرا که در طول سالیان سال افرادی با سو استفاده از موقعیت خود، اراضی با کاربری فرهنگی را از اداراتی نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر سازمانهای فرهنگی، دریافت نموده اند و بدون توجه به نیازهای فرهنگی استان، آن اراضی را تبدیل به مغازه و رستوران و مجتمع تجاری مسکونی کرده و فروخته اند و پول کلانی را در این راستا به جیب زده اند که به نوبه خود ظلمی مضاعف به مردم هرمزگان است.

انتظار است دستگاه قضا بدون اغماض و توجه به جایگاه سیاسی برخی افراد، ( چپ و راست) و با توجه به منویات مقام معظم رهبری، اطلاعات کامل این نوع اراضی را از دستگاههای مرتبط من جمله مسکن و شهرسازی دریافت و نسبت به استرداد این اراضی، تحت هر شرایطی به بیت المال اقدام نمایند.

مردم شریف استان هرمزگان نیز ضمن تقدیر از اقدامات دستگاه قضا، انتظار دارند همواره در جریان اقدامات بسیار ارزنده این دستگاه در خصوص برخورد با فرصت طلبان قرار گیرند.

بدیهی است طی ماه‌های آینده شاهد ارایه گزارش دادستان محترم در خصوص استرداد اراضی با کاربری فرهنگی و صنعتی به بیت المال خواهیم بود.

کامبیز حسین پور

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8416

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها