افزونه جلالی را نصب کنید.
استاندار هرمزگان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان؛

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای مطالعه و اجرای طرح‌هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار

  • کد خبر : 8562
  • 13 آذر 1401 - 0:20
اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای مطالعه و اجرای طرح‌هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار
استاندار هرمزگان با تاکید به در پیش بودن تدوین برنامه هفتم توسعه کشور خواستار تشکیل کارگروه‌هایی برای احصای پیشنهادات استان به ویژه در حوزه ترانزیت و اقتصاد دریا محور شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در هشتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان، با اشاره به اعتبارات ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران در جهت کاهش مخاطرات سیل و زلزله، گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان رودان منوط به احداث سه سازه آبخیزداری است تا مخاطره در بالادست این اراضی کاهش پیدا کند و در میناب نیز اتمام طرح ساماندهی رودخانه‌ها جزو اولویت‌‌های استان است که ضرورت دارد اعتبارات مدیریت بحران به این سمت و سو هدایت شود.

وی با تاکید بر لزوم مطالعه، بازنگری و اجرای طرح‌ هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار اظهارداشت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص داده شده است که ۱۰ درصد آن در جهت مطالعه و بازنگری و ۹۰ درصد هم برای اجرای طرح‌ هادی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، طی بررسی ابلاغ اعتبارات تبصره ۶ ماده ۱۲ اصلاح قانون معادن، تاکید‌کرد: ضرورت دارد فرمانداران نظارت کافی داشته باشند تا اعتبارات وصولی این قانون حتما به روستاهای متاثر از فعالیت معادن، اختصاص داده شود.

مهندس دوستی با اشاره به لزوم الحاق ۱۲۲ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس، عنوان‌کرد: در الحاق اراضی جدید به شهر بندرعباس باید تمام موارد از جمله توپوگرافی منطقه و هزینه‌های آماده‌سازی زمین، حرائم گاز و برق، رودخانه‌ها و گسل‌ها و اقتصاد طرح بررسی و احصا شود تا بتوانیم بهترین محل را برای الحاق به شهر انتخاب کنیم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم تلاش برای تحقق پیشرفت توام با عدالت در همه حوزه‌ها بیان داشت: برای تمام طرح‌های بزرگ استان، تضمین اشتغال، درآمد و تاثیر بر تولید ناخالص داخلی بررسی و احصا شده است.

وی با اشاره به در پیش‌بودن تدوین برنامه هفتم توسعه کشور، اظهارداشت: نقش استان در ترانزیت و اقتصاد دریامحور کلیدی و برجسته است و بر همین اساس ضرورت دارد کارگروه‌هایی از دستگاه‌های اجرایی استان برای احصا پیشنهادات قابل ارائه در برنامه هفتم توسعه تشکیل شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8562

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها