افزونه جلالی را نصب کنید.

بازدید سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان از ظرفیت های تکثیرو پرورش میگو درغرب استان

  • کد خبر : 9102
  • 05 بهمن 1401 - 13:07
بازدید سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان از ظرفیت های تکثیرو پرورش میگو درغرب استان
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان به همراه رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان ، رئیس گروه میگو شیلات هرمزگان ، رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین شیلاتی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان از ظرفیت های تکثیر و پرورش میگو درغرب استان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان در حاشیه بازدید از ظرفیت های تکثیر و پرورش میگو در غرب استان هرمزگان با اشاره به اهمیت تکثیر و پرورش میگو برای اشتغال و رونق اقتصادی در استان تصریح کرد: صنعت آبزی‌پروری تبدیل به یکی از مهمترین بخش‌های تولید غذا و تأمین پروتئین و ایجاد امنیت غذایی مورد نیاز جامعه تبدیل شده است که در این بین مراکز تکثیر و پرورش میگو از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

 ساسان صادقی با بیان اینکه غرب استان دارای ظرفیت ها و توانمندی های خوبی در زمینه های شیلاتی از جمله صید وصیادی، تکثیر و پرورش ماهی، تکثیر و پرورش میگو و … دارد گفت:در آینده ای نزدیک شاهد این خواهیم بود که غرب استان هرمزگان به نمادی درخشان از شیلات و فعالیت های شیلاتی تبدیل گردد .
 در ادامه وی در بازدید از مرکز تکثیر میگو در حال احداث منطقه برکه سفلین ( محمد نبی حاجی زاده) در شهرستان بندرلنگه گفت: این مرکز که طی ماه های ِآینده با ظرفیت ۵۰ میلیون قطعه بچه میگو در سال به بهره برداری می رسد برای بیش از ۱۵ نفر اشتغال زایی ایجاد می کند.

صادقی همچنین در بازدید از مرکز تکثیر خالد نجفی گفت: این مرکز نیز به ظرفیت ۵۰ میلیون قطعه بچه میگو در سال در شهرستان بندرلنگه برای ۱۵ نفر اشتغال زایی ایجاد میکند که طی ماه های آینده شاهد به بهره برداری رسیدن آن خواهیم بود.
 سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان و هیئت همراه همچنین از مجتمع پرورش میگو مجاور مقام به مساحت ۳۸۰ هکتار و ظرفیت تولید ۱۳۰۰ تن و با ایجاد اشتغال ۱۶۰ نفر بصورت مستقیم بازدید کرد.

در ادامه بازدید سرپرست شیلات هرمزگان از ظرفیت های غرب استان، از مرکز تکثیر پیمان اشکانی با ظرفیت تولید ۵۰ میلیون قطعه بچه میگو در سال در منطقه بستانه شهرستان بندرلنگه و مرکز تکثیر سهراب محمدی با ظرفیت تولید ۵۰ میلیون قطعه در سال در منطقه حشم حودو در شهرستان بندر لنگه نیز بازدید صورت گرفت.
 در حاشیه این بازدید ها سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با جمعی از پرورش دهندگان و صاحبان صنایع شیلاتی غرب استان دیدار و به بررسی مسائل و نظرات آنها در راستای ارتقای شیلاتی منطقه پرداختند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=9102

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها