افزونه جلالی را نصب کنید.

سهم هر استان در محلات ناکارآمد به ۶۴ محله می‌رسد

  • کد خبر : 9154
  • 06 بهمن 1401 - 23:53
سهم هر استان در محلات ناکارآمد به ۶۴ محله می‌رسد
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامي گفت: اگر یک حساب سرانگشتی داشته باشیم خواهیم دید که تقریبا سهم هر استان در محلات ناکارآمد به ۶۴ محله می‌رسد و باید برای آن فکری شود‌.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در چهارمین جلسه روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌هابا اشاره اینکه بیش از ۱۵ میلیون‌نفر از مردم کشور در بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند، اظهار کرد: اگر در بازآفرینی شهری از ظرفیت بخش غیر دولتی استفاده نکنید امکان ندارد بتوانید مشکل سکونتگاه‌های غیررسمی را حل کنید.

احمد مرادی با بیان اینکه امروز بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری یکی از معضلات اساسی کشور است و برای حل آن عزم ملی، نگاه بلند و اراده‌ای قوی لازم است، اضافه کرد: توقع ما از وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری این است، که به فکر حل مشکلات بافت‌های فرسوده باشند چرا که حدود ۱۴۰ هزار هکتار از سکونتگاه‌های کشور در بافت فرسوده قرار گرفته است و حدود ۱۵ میلیون نفر مبتلا به این مشکل هستند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر یک حساب سرانگشتی داشته باشیم خواهیم دید که تقریبا سهم هر استان در محلات ناکارآمد به ۶۴ محله می‌رسد و باید برای آن فکری شود‌. مرادی تاکید‌کرد: در کشور ما مشکل آمایش سرزمینی داریم و متاسفانه تا زمانی که خود را ملزم به تبعیت از آمایش نکنیم مشکلات باقی خواهد بود، آمایش سرزمینی یعنی طبق حدیث امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام عدالت و عدالت یعنی هر چیزی را به صورت صحیح در جای خود قرار دهیم.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور، گفت: اگر از ظرفیت بخش غیر دولتی استفاده نکنید باخته‌اید، امکان ندارد دولت به تنهایی بتواند مشکل سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد شهری را حل کند چرا که این مهم بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که تحقق آن امکان‌پذیر نیست اما اگر تسهیل‌گری کنیم و از سرمایه‌گزاران بخش مسکن حمایت کنیم این معضل رفع خواهد شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=9154

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها