افزونه جلالی را نصب کنید.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

حجاب، با مهر و عطوفت در جامعه گسترده می‌شود

  • کد خبر : 9186
  • 09 بهمن 1401 - 16:38
حجاب، با مهر و عطوفت در جامعه گسترده می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: تحقق عدالت باید به خواست و مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شود و در این راه مجامع و گروه‌های مختلف مطالبه‌گری باید وارد میدان شوند تا جامعه تسلیم حوادث مختلف نشود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار مجمع فعالین امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گر حوزه عفاف و حجاب که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، دغدغه و ظرفیت فکری بانوان مطالبه گر را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت:امروز دشمن با عوامل مختلف مانند قدرت اقتصادی و امپراطوری رسانه‌ای در تلاش برای نابودی و اندلسی کردن جامعه اسلامی ایت که باید هوشیار و آگاه بود.

وی مطرح کرد: چندین سال پیش در راستای دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سند مهندسی فرهنگی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و ابلاغ شد اما متاسفانه این سند اجرایی نشد. پس از مدتی که دلایل عدم اجرایی شدن آن بررسی شد متوجه شدند که اقتضاعات و شرایط بومی و استانی در تدوین آن دیده نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: پس از انجام آسیب شناسی از سند اولیه مهندسی فرهنگی کشور، مقرر شد که برش استانی سند مهندسی فرهنگی به صورت پایلوت در ۱۰ استان از جمله استان هرمزگان اجرا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده مطرح کرد: ۵ اولویت و ۵ اقدام در سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان در نظر گرفته شده که ذیل هر اقدام نیز ۵ برنامه تعریف شده است تا در نهایت پس از ابلاغ به ادارات به ریزبرنامه اجرایی و عملیاتی تبدیل شود.

امام جمعه بندرعباس تشریح کرد: در اجرای برش استانی سند مهندسی فرهنگی هرمزگان بنا داریم که از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها و مجامع مختلف فعال مردمی استفاده شود.

وی، ضمن تاکید بر پرهیز از نگاه جرم‌انگارانه به کم حجاب‌ها تا پیش از تصویب قانون، عنوان کرد: دشمن در تلاش است که دوگانه حجاب و بی حجاب در جامعه را ایجاد کند تا بتوانند از این شکاف استفاده کنند و تمام فعالین حوزه امر به معروف و نهی از منکر آگاه باشند بسیاری از شل‌حجاب‌ها دل در گروی انقلاب و اسلام دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که نباید تخم نفرت از بی حجاب و بد حجاب را دل بکارید، ابراز کرد: باید با مهر و عطوفت به دنبال گسترش حجاب باشیم تا شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشیم.

وی، با بیان این نکته که باید میان انزجار از گناه و انزجار از گناهکار تفاوت قائل بود، مطرح کرد: تنفر نسبت به گناهکار و بی‌حجاب‌ها، باعث کاهش تاثیرگذاری قشر انقلابی بر سایر افراد می‌شود و این امر تنها باعث ایجاد و افزایش فاصله خواهد شد.


انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=9186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها