افزونه جلالی را نصب کنید.

در توسعه فضاهای آزمایشگاهی دانشگاه فرهنگیان استان مشارکت می‌کنیم

  • کد خبر : 10935
  • 18 اسفند 1401 - 16:03
در توسعه فضاهای آزمایشگاهی دانشگاه فرهنگیان استان مشارکت می‌کنیم
استاندار هرمزگان گفت: از ظرفیت مدارس باید برای توسعه فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، مهدی دوستی در دیدار با رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و تربیت معلم برای کشور، اظهارداشت: در استان هرمزگان آب و آموزش دو شعار محوری ما بوده است و در این راستا توسعه و تجهیز دانشگاه فرهنگیان را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و به دنبال احداث و تکمیل فضاهای جدید آموزشی و خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان به صورت فاز به فاز هستیم.

وی با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی در پردیس فاطمه‌الزهرا(س) دانشگاه فرهنگیان، افزود: عملیات اجرایی، احداث فضای جدید خوابگاهی آغاز شده است و در تلاش هستیم تا مهرماه سال آینده یک طبقه را برای اسکان دانشجویان به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار هرمزگان، تاکید‌کرد: پایه‌ی آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزان به معلم وابسته است بر همین اساس بایست از ظرفیت مدارس نیز برای تامین فضای آموزشی و خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم چرا که مدارس را می‌توان به صورت دوشیفت بهره‌برداری کرد تا بهره‌وری مکان‌های آموزشی نیز بالاتر رود‌.

مهندس دوستی گریزی به تاسیس هنرستان‌های جوارصنایع زد و گفت: در یک سال گذشته حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار،صرفِ تجهیز فضاهای آزمایشگاهی و هنرستان‌های جوارصنایع شده است و قطعا در تجهیز فضای آزمایشگاهی دانشگاه فرهنگیان نیز مشارکت خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت، با اشاره به اهمیت آموزش‌های تخصصی در زمینه معرفی هنر اسلامی در دانشگاه فرهنگیان و مدارس، تصریح‌کرد: فرهنگ چندهزارساله‌ی ما با تکیه بر نوشتار ایجاد و منتقل شده در حالی که اروپایی‌ها بیشتر به هنر، نقاشی و مجسمه‌سازی توجه کرده‌اند که در انتقال مفاهیم نقش موثرتری دارد و علاقه‌مندی نسل جدید را نیز به خود جلب کرده است و ما نیز باید بیشتر به این سمت و سو برویم.

رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور،نیز در این دیدار، مشکل دانشگاه فرهنگیان هرمزگان را حاد دانست و گفت: تعداد معلمانی که باید برای تامین نیاز آموزش و پرورش استان تربیت شوند بسیار کمتر از حد استاندارد است و باید برای این امر چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به نقش تعلیم و تربیت در نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی، تاکید‌کرد: تجربه نشان داده هر کجا که دانشگاه فرهنگیان توسعه پیدا کند، شاخص‌های دیگر توسعه نیز رو به رشد می‌گذارند‌.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور خاطرنشان‌کرد: اگر فضای کافی در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد این آمادگی وجود دارد که جنوب کشور به مرکز تربیت معلم کشور در رشته‌های خاص تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=10935

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها