افزونه جلالی را نصب کنید.

فرشته های ثارالله، عاشقانه هایشان را جشن گرفتند!

  • کد خبر : 11135
  • 24 اسفند 1401 - 18:34
فرشته های ثارالله، عاشقانه هایشان را جشن گرفتند!
((بانویی سپیدپوش در آینه می نگرد؛ خود را نه... عالم را، خداوند سبحان را می ستاید، شکوفه های دعا را بر دامان خویش می آویزد، عطر بهشت بر صورت دارد و لبخندش، سوره ای از سوره های جاودانه است، از آن سو اما ، مردی است که در پی وصال یاراست؛ مردی که تمام گل های جهان را در قلب خود دارد، به سوی بانو می رود تا یاسهای درون قلب خویش را به پای چادر سپید نوعروس بریزد.)) اکنون فصل شیدایی فرشته های سپید بال عاشقان ثارالله است، زوجهای جوانی که با تمام وجود دل در گرو سنت پیامبر گرامی خود نهاده و به دعوت مکتب الهی لبیک گفته اند.

یکصد زوج جوان به نمایندگی از ۶۵۰ زوج در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه امام سجاد گرد هم آمدند تا عاشقانه هایشان را در آشفتگی عطر خوش یاسمن و صدای دلدادگی فرشتگان الهی، دست به دعا بردارند ودر انتهای اسفندماه، پا در رکاب بهار، با یکدیگر پیوندی ابدی رقم بزنند.

ازدواج سنگ بنای خانواده است

حجت الاسلام و المسلمین موسی پولادی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) ضمن گرامیداشت ایام شعبانیه و تبریک به زوجهای جوان، از همه مسئولان دست اندر کار در مراسم ازدواج آسان تقدیر کرد و به خبرنگار ما گفت:ازدواج به عنوان سنگ بنای اولیه خانواده و به عنوان عاملی اساسی برای زوجیت و همدلی دو جوان و زمینه بالندگی و پیشرفت همسران به شمار می آید و انسان ها می توانند در سایه اندیشه و ایمان واقعی و در پناه زوجیتی شایسته، با اطمینان و صلابت، بر ناکامی ها و فراز و نشیب های زندگی چیره شوند.

پولادی همچنین بر پایه گذاری ازدواج آسان و گزینش همسر مناسب تاکید کرد و گفت: ازدواج موجب آسایش و امنیت دل است، و جوانان میتوانند در اوایل جوانی به جایگاه امن خانواده رهنمون شوند و با تشکیل خانواده و اتّکا به یکدیگر در مقابله با سختیهای زندگی مقاومت کنند و با امیدبخشیدن به همدیگر، مسیر خوشبختی را طی کرده و به زندگی محبّت آمیز خود ادامه دهند.

سپاه پاسداران در راس راه اندازی ازدواج آسان

سردار ضیاالدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی کل سپاه نیز در این مراسم با عرض تبریک و اعلام سلام گرم سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به زوجهای جوان گفت: سپاه پاسداران وظیفه خود می داند که در راس راه اندازی ازدواج آسان از همه نهادها جلوتر و بیشتر وظیفه خود را انجام دهد، چرا که ازدواج یکی از مهمترین قراردادها بین انسانها است و در بحث ازدواج آسان در سطح کشور تذکرات زیادی داده شده است.

حزنی با بیان اینکه سپاه همواره در بحث محرومیت زدایی در کشور فعالیت دارد اضافه کرد: ما معتقدیم اگر در کشور غم و غصه وجود دارد، باید شادابی و نشاط را افزایش دهیم که در این راه رده های خدمتگذار مردم (نیروهای دریایی ، قرارگاه نیروی زمینی  و سپاه امام سجاد(ع) همواره در صحنه حضور داشته و ضمن اینکه مسوولیت ایجاد امنیت پایدار و دفاع از نظام اسلامی را عهده دار هستند، وظیفه دارند هوای مردم و محرومان را داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از خیرین و سایر نهادها، یکی از مهمترین کارها در سطح کشور را ازدواج آسان ذکر کرد و گفت: اگر تعداد متاهلین اضافه شوند بسیاری از مشکلات در کشور حل خواهد شد و ترویج ازدواج آسان باید همراه با فرزندآوری و افزایش جمعیت باشد که این خود موجب افزایش شادی و از بین رفتن و غم وغصه در خانواده‌ها می‌شود.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی کل سپاه با بیان اینکه رده های مختلف سپاه در استان هرمزگان تا کنون ۱۰ هزار ۷۸۰ سری جهیزیه تامین و به نوعروسان هرمزگانی اهدا کرده اند اضافه کرد: در کنار تامین جهیزیه، اهدای بسته‌های معیشتی و سایر اقدامات محرومیت زدایی نیز به انجام رسیده است. 

این مقام مسئول با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: با وجود تمامی مشکلات در این مدت، ماموریت ما کمکهای مومنانه بود که لازم می دانیم در همین جا از پشتیبانی مردم استان هرمزگان در کمکهای مومنانه تشکر کنیم.

حزنی همچنین از اجرای ۸ هزار و ۶۵۶ پروژه در استان هرمزگان خبر داد و گفت: به لطف الهی تا کنون ۴۰ هزار و ۸۹۱ پروژه عمرانی و غیر عمرانی در این استان اجرایی شده است که از تمامی دست اندرکاران پروژه ها تشکر می کنم و امیدوارم در سال آینده هر ۳ رده سپاه فعالیت چشمگیری داشته باشند. 

معاون قرارگاه سازندگی سپاه اظهار کرد: وظیفه می‌دانیم در کنار ماموریت اصلی و اساسی خود که تامین امنیت پایدار و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده، در بحث محرومیت زدایی، به همه محرومان و مستضعفان نیز خدمت کنیم و هوای مردم را داشته باشیم.

سردار حزنی همچنین ضمن تاکید بر راه‌اندازی پویش ازدواج آسان در هرمزگان و جدی گرفتن این امر مهم گفت: یکی از کارهای مهمی که در سطح کشور انجام می‌گیرد، ازدواج آسان، افزایش نسل در ازدواج آسان و افزایش تولید ایرانی در کارخانه‌ها است.

ازدواج و پرورش فرزندان صالح و مومن

پروفسور احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان همچنین در این مراسم خطاب به زوجهای جوان حاضر در حسینیه ثارالله اظهار داشت: شما سنت پیغمبر را اجرا کرده و پیامبر را شاد کردید و امیدوارم خداوند دل همه شما را شاد کند.

کامرانی یکی از ثمرات بزرگ ازدواج را بقای نسل بشریت که مطابق هدف آفرینش است، عنوان کرد و گقت: همسران جوان از طریق فرزنددار شدن موجب پیوند بین نسل ها می گردند و با پرورش فرزندان صالح و مؤمن، در اصلاح جامعه انسانی شریک می شوند و روح بندگی خالق متعال را، که هدف اساسی خلقت انسان است، در عرصه گیتی گسترش می دهند.

وی با تقدیر از  فرمانده سپاه امام سجاد (ع) و نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد جهت کمک به ازدواج آسان و ستایش جایگاه سپاه پاسداران تصریح کرد: جایگاه نیروی نظامی(سپاه) که ما در کشور خود داریم با نیروهای نظامی که در امریکا هستند قابل قیاس نیست چرا که نیروی نظامی ما همواره در تمامی صحنه ها در کنار مردم و جوانان خویش بوده و در غم و شادی آنان شریک است، که این به نوبه خود موجب بسی مباهات و افتخار برای ایران اسلامی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه جوانان باید قدردان پدر و مادرهای خود باشند خاطر نشان کرد: ملت ایران امنیت ، سلامت و صلابت خود را مدیون خون شهدا هستند.

آرامش خود را مدیون شهدا هستیم

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در ادامه این مراسم با اعلام این مطلب که آرامش کنو نی ما به یمن مجاهدتهای ایثارگران و شهداست،ضمن تبریک پیوند مقدس زوجهای جوان و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: توسط قرارگاه مواسات و همدلی پس از ۲۵ مرحله کمک رسانی در کنار سایر ارگانهای حمایتی و در مدت ۲ و نیم سال، بیش از یک و نیم میلیون بسته معیشتی به مردم و نیازمندان اعطا شد.

 دبیر قرارگاه دائمی مواسات و همدلی در هرمزگان همچنین اهدای ۵ هزار و یکصد سری جهیزیه به زوجهای جوان را از دیگر اقدامات قرارگاه مواسات و همدلی در ۲ سال اخیر ذکر کرد و گفت: تا کنون موفق به توزیع ۱۰ هزار جهیزیه بین جوانان شده ایم و در آستانه سال جدید نیز در معیت ۱۰۰ زوج جوان هستیم که همزمان ۶۵۰ جهیزیه نیز تدارک و تقدیم جوانان می شود.

فرمانده سپاه امام سجاد با بیان اینکه سپاه، علاوه بر عرصه های دفاعی و امنیتی هوا، دریا و زمین، در حوزه محرومیت زدایی و جهاد آبرسانی نیز افتخار فعالیت دارد، آبرسانی به بیش از ۷۲ روستا در مناطق محروم را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد و گفت: سپاه با یک دست در مقابل دشمنان می جنگد و با دست دیگر به یاری مردم همت می گمارد، که در این راستا شاهد توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی به محرومان، اهدای البسه و نوشت افزار،احداث زمین ورزشی، خانه عالم و دیگر خدمات، به کارگران و اقشار مستضعف در ۳۰ روستا توسط بسیج سازندگی هستیم.

وی تصریح کرد: برای خدمت به جوانان و زوجهای خوشبخت برای خود تعهد ایجاد کرده ایم تا در سال آینده بتوانیم در وسعت بیشتری خدمتگذار آنان باشیم.

شور انقلابی و از خودگذشتگی برای خدمت به مردم و نیازمندان

دکتریاسین باوقار مسئول بسیج سازندگی هرمزگان نیز در این مراسم به خبرنگار ما گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و کمک به سبک ازدواج آسان با هدف افزایش جمعیت و جوان ماندن ایران قوی رزمایش مواسات و همدلی در مناطق کم برخوردار و محروم در استان هرمزگان، ۶۵۰ سری جهیزیه برای زوج های جوان سراسر استان تدارک دیدیم که به نمایندگی زوجهای دیگر به ۱۰۰ زوج به نمایندگی زوج های دیگر آنها اهدا شد.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان با بیان اینکه علاوه بر اعطای جهیزیه ، توزیع بسته های معیشتی در سراسر استان هرمزگان شاهد هستیم، اضافه کرد: همزمان با این طرح، ۱۵ هزار بسته معیشتی جهت توزیع در بین نیازمندان به سپاه شهرستانی تحویل داده شده است.

باوقار دستگیری از نیازمندان، تلاش در راستای هدایت جوانان به امر ازدواج و همچنین حمایت از تولید کالای ایرانی و تولید کنندگان داخلی از اهداف دیگر اجرای این طرح دانست و گفت: بسیج سازندگی و گروههای جهادی  با روحیه فداکاری و از خودگذشتگی برای خدمت به مردم و معسرین و نیازمندان،  با نشاط و شور انقلابی تا پای جان و عاشقانه در میدان حضور دارند و تلاش های گسترده ای را در راستای محرومیت زدایی و کمک به اقشار مختلف جامعه انجام می دهند.

این مقام مسئول، بسیج سازندگی را یکی از ارکان مهم امیدآفرینی در مناطق محروم عنوان کرد و افزود: بسیج سازندگی در این خصوص تلاش های گسترده ای انجام داده و در محرومیت زدایی و آبادانی روستاها و مناطق محروم به خوبی نقش آفرینی کرده است.وی ارزش ریالی  هر پکیج جهیزیه های اهدایی را ۳۰۰ میلیون ریال، شامل یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، تلویزیون و سایراقلام دیگر ذکر کرد که به زوجهای جوان نیازمند از قبل شناسایی شده اهدا میگردد.

خطبه عقد جاری شد

گفتنی است در این مراسم که با مولودی خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود یکی از روحانیون حاضر به صورت نمادین، خطبه عقد بین دو زوج جوان داوطلب حاضر در مراسم را جاری ساخت.

گزارش از: کامبیز حسین پور

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=11135

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها