افزونه جلالی را نصب کنید.

راز مرز و خون

  • کد خبر : 13903
  • 31 اردیبهشت 1402 - 14:53
راز مرز و خون
بامداد امروز وقتي سرهنگ فرجي مسئول اطلاع رساني مرزباني فراجا طي تماس تلفني خبر شهادت تعدادي از عزيزان مرزباني سيستان و بلوچستان را داد، ناخودآگاه ياد شهداي دهه 80 مرزباني سيتان و بلوچستان که در آن سال ها در آنجا خدمت مي کردم افتادم و خيلي دلم براي بچه هاي سيستان و بلوچستان تنگ شد!

یادش بخیر مرز سراوان، جکیگور، میرجاوه ، زابل و.. چه روزهای خوب و پرخاطره ای از آن دوران دارم، یاد شهدای مرزبانی بخیر، امروز وقتی خبر شهادت این مرزبانان عزیز را شنیدم اول خیلی ناراحت و غمگین شدم ولی وقتی به فکر فرو رفتم که این عزیزان در چه راهی و با چه هدفی به شهادت رسیدند و الان به آنان چه می گذرد، کمی آرام شدم.
جایی که خداوند تبارک و تعالی می فرماید، «ومن المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا » پس جای هیچ ناراحتی و نگرانی نیست.
این عزیزان در پیشگاه خداوند متعال و در سفره الهی متنعم می شوند و افسوس به حال من و امثال من که در این دنیای فانی غرق زندگی روزمره و جامانده از غافله این عزیزان هستیم.
امسال را باید سال شهدای فراجا دانست جایی که هر ۴ روز عطر و بوی شهید و شهادت در سرتاسر کشور پیچیده و از دورترین نقطه صفر مرزی تا مرکز کشور با خون مطهر شهدای انتظامی و مرزبانی رنگین شده است.
به راستی که شهدای والامقام مرزبانی با خون سرخ و پاک خویش، که امتداد دهنده خون شهیدان کربلاست، شکوه و عظمت ایمان و اسلام رامنتشر نمودند و به مصداق «عند ربهم یرزقون» جاودانی همیشگی خود را تضمین کردند.
آری امروز حافظان نظم و امنیت در مجموعه انتظامی و مرزبانان از تبار مظلومان تاریخ هستند و ریشه درگلزار شهادت دارند و از نور خورشید ایمان گرما می گیرند و از آب معنویت سیراب می شوند.
مرزبانان کسانی هستند که در حساس ترین لحظات تاریخ این مملکت، همچنون دژی مستحکم مردانه و شجاعانه در جهت تحقق امنیت پایدار مرزهای میهن عزیز گام برداشته و این راز مرز و خون این غیورمردان است.
امید آنکه خون سرخ این شهیدان عزیز مقبول حضرت حق قرار گرفته و همه قدردان رشادت و ایثارگری این عزیزان باشیم و به برکت آن راه مبارزه قاطع با اشرار مسلح و معاندان و سوداگران مرگ بیش از پیش تقویت گردیده و همانند همیشه کشوری امن و آرام داشته باشیم. (ان شالله)

سید مرتضی اولادعلی

معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=13903

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها