افزونه جلالی را نصب کنید.

اهداء عضو یا اهداء جان

  • کد خبر : 13933
  • 01 خرداد 1402 - 13:50
اهداء عضو یا اهداء جان
سی و یکم اردیبهشت ماه در تقویم ملی کشورمان "روز ملی اهداء عضو" نامگذاری شده و در این روز از کسانی که عزیزشان را برای همیشه از دست خواهند داد و با اهدا عضو آنان یادآور لحظه ماندگار گذشت و ایثار و بخشش می شوند، تجلیل و قدردانی می شود.

اما ۳۱ اردیبهشت امسال و روز ملی اهداء عضو رنگ و بویی دیگر داشت و نه عضو، بلکه جان هایی از جوانان و مرزبانان این سرزمین برای حیات و آسایش مردمان این سرزمین فدا شد.
آری ۵ مرزبان شجاع، مشتاقانه و عاشقانه و عارفانه در نقطه صفر عاشقی در مرز و خون دست و پا زدند، تا خیابان‏ های شهر ما را گام‏ های نامردمان، آلوده نکنند.
به راستی خاکریزها و سیم خاردار و برجک های مرزی سراوان، گواه خوبی بر اشک‏ های چکیده از دعای شبانه و زمزمه عارفانه کبوتران سفیدبال مرزبانی است.
در ساعاتی که همه در امنیت و آرامش در خواب بسر می بردیم، جوانانی از نسل علی اکبر(ع) در مرزبانی فراجا چه زیبا و دلیرانه، مردانه جنگیدند و سبکبال و سبکبار رفتند، تا ما زیستنی سربلند را تجربه کنیم و به حیات خود ادامه دهیم.
شهدای مظلوم مرزبانی بدون اینکه انتظار داشته باشند در تقویم ملی روزی برای اهدا کنندگان جان شیرین در راه مرزهای میهن ثبت نمایند، برای حفظ دین و وطن، عزیزترین هستی خود را گذاشتند و درس ایثار و فداکاری را به همگان آموختند.
آری در گوشه تقویم امسال و روز ۳۱ اردیبهشت ماه باید نوشت در روزی که به نام ملی اهدا عضو نام گذاری شده بود، مردانی آسمانی در مرزهای خاکی، به ما تلنگر زدند که ایثار و گذشت واقعی هدیه کردن جان شیرین خود برای سربلندی و عزت میهن است.

سید مرتضی اولادعلی

معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=13933

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها