افزونه جلالی را نصب کنید.

ترفند عجیب رمال هرمزگانی برای کلاهبرداری از زوج جوان / چال کردن دو میلیارد ریال

  • کد خبر : 5265
  • 04 مهر 1400 - 23:04
ترفند عجیب رمال هرمزگانی برای کلاهبرداری از زوج جوان / چال کردن دو میلیارد ریال
رمال 40 ساله‌ای دریکی از شهرستان‌های غرب هرمزگان دستگیر شد. این کلاهبردار که با شکایت زن و مرد هرمزگانی که 2 میلیارد ریال خود درراه رمالی ازدست‌داده بودند، هفته گذشته به دام پلیس افتاد.

رمال ۴۰ ساله‌ای دریکی از شهرستان‌های غرب هرمزگان دستگیر شد. این کلاهبردار که با شکایت زن و مرد هرمزگانی که ۲ میلیارد ریال خود درراه رمالی ازدست‌داده بودند، هفته گذشته به دام پلیس افتاد.

وی مدتی قبل صفحه اینستاگرام خود با محوریت دعانویسی ورمالی راه‌اندازی کرده بود که توانست با ترفندهای سخنوری و وعده‌های فراوان در حل مشکلات و… مخاطبان زیادی به درون صفحه‌اش بکشاند. یکی از مخاطبانش، مرد حدود ۳۰ ساله‌ای بود که به علت مشکلات زندگی دست به دامان وی شد.

چال کردن دو میلیارد ریال

فرد رمال پس از گذشت چند روز، موفق شده بود اعتماد وی و همسرش را جلب و از آن‌ها کلاهبرداری کند. او با ترفند ماهرانه‌ای از آن‌ها خواست که ۲ میلیارد ریال را درون یک چاله‌ای دفن کنند تا مدتی بعد مشکلاتشان حل خواهد شد. زوج  ساده‌لوح  که فکر نمی‌کردند در دام یک شیاد  افتادند و به تصور اینکه مشکلاتشان برطرف می‌شود مبلغ پول  موردنظر را فراهم و درون زمین دفن  کردند.آن‌ها سپس آدرس محل را به فرد رمال  پیامک کردند.

مراجعه به پلیس فتا

ساعات و روزها گذشت اما رمال پاسخگو هیچ‌یک از تماس و پیام‌های این زوج  نبود.آن‌ها   به محلی که پول‌هایشان را چال کردند رفتند اما اثری از پول‌ها نبود.

مالباختگان که جز شماره تلفن و آدرس صفحه مجازی از این فرد، آدرس دیگری نداشتند  پی بردند مال شان به همین سادگی از دست دادند و در تله یک کلاهبردار افتادند به همین منظور  به پلیس فتا مراجعه و شکایتی تنظیم کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این خصوص گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری مبلغ ۲میلیارد ریال از وی با ترفند رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

سردار جعفری  افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی مشخص شد، وی مدتی پیش با یک صفحه اینستاگرامی آشنا شده که مدیر آن خود را دارای علوم غریبه و مطالعات ماوراء معرفی و با دادن وعده‌های پوچ ‌و جلب اعتماد شاکی و همسرش از آن‌ها خواسته مبلغ ۲میلیارد ریال را در دل زمین چال کنند و محل دفن را برایش بفرستند تا مشکلاتشان پایان یابد.

اعتراف به کلاهبرداری

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه مأموران پلیس فتا استان با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی،با هماهنگی مقام قضائی متهم را  شناسایی و دستگیر کردند، افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهم به جرم ارتکابی اعتراف و بیان داشت با ایجاد صفحه اینستاگرامی با عنوان فالگیری ورمالی پس از جلب اعتماد مردم با دریافت مبالغی از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.

این مقام ارشد انتظامی استان اذعان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی، یک قبضه اسلحه شکاری، دو دستگاه تلفن همراه و چند نگین قرمزرنگ متعلق به شاکی نیز کشف و توقیف شد.

هشدار پلیس

سردار غلامرضا جعفری اظهار داشت: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکنند و به‌هیچ‌وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5265

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها