افزونه جلالی را نصب کنید.
باهمت تعاون روستایی هرمزگان محقق شد

خرید بیش از ۳هزار تن لیمو بمنظور حمایت از باغداران هرمزگانی

  • کد خبر : 7459
  • 09 شهریور 1401 - 7:25
خرید بیش از ۳هزار تن لیمو بمنظور حمایت از باغداران هرمزگانی
مدیر تعاون روستایی هرمزگان از خرید توافقی بیش از ۳ هزار تن لیمو ترش از باغداران هرمزگانی با هدف حمایت از تولیدکنندگان و آرامش و رونق بازار این محصول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی‌ تعاون روستایی هرمزگان؛ سیروس اسدپور اظهار کرد: در پی کاهش قیمت لیمو ترش و نارضایتی باغداران بمنظور حمایت از دسترنج آنها، خرید توافقی لیمو ترش در دستور ‌کار این شبکه مردمی قرار گرفت.

وی افزود: با حمایت مجدانه تعاون روستایی در اقدامی بی سابقه ۳ هزار و ۱۰۰ لیمو ترش بصورت توافقی از تولیدکنندگان خریداری که موجب حذف دلالان و آرامش و رونق بازار این محصول شد.

اسدپور تصریح کرد: استان هرمزگان با در اختیار داشتن بیش از ۴۶ درصدی تولید لیموی کشور و ۲ درصد تولید جهانی باید بتواند با این کیفیت خوب محصول در بازار جهانی متناسب با سهم تولید خود نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به این که سودجویی برخی دلالان موجب شده است تا سهم باغداران لیمو کار استان کمتر از میزان مورد انتظار باشد، تصریح کرد: در پی نارضایتی کشاورزان از حضور پررنگ دلالان و قیمت پایین این محصول، به منظور حمایت از تولید و اشتغال داخلی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی، طرح حمایتی خرید توافقی لیمو بالاتر از قیمت بازار توسط شبکه تعاون روستایی از مردادماه سال جاری اجرا و در اقدامی بی سابقه بیش از ۳ هزار تن لیموترش از کشاورزان خریداری شده که این میزان خرید، رضایت کشاورزان از این حرکت حمایتی شبکه تعاون روستایی استان را در پی داشته است.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه شبکه تعاون روستایی با تمام توان برای خرید و فروش مناسب محصول لیمو در کنار باغداران خواهد بود، خاطرنشان کرد: با عنایت به وظیفه ذاتی و سیاست‌های حمایتی سازمان تعاون روستایی، این مهم در دستور کار این سازمان قرار گرفت که باتوجه به حساسیت موضوع در اوایل برداشت باحضور مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در شهرستان رودان و متعاقبا طی جلسات مشترک با مدیران عامل اتحادیه های مرکزی و صنوف کشاورزی و نیز مشورت با نماینده مجلس در شرق استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، موضوع بررسی شد.

وی اضافه کرد: براساس آخرین مذاکرات مقرر شد با مشارکت اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس استان و شهرستان رودان همچنین پشتیبانی اتحادیه مرکزی باغداران و صندوق تعاون روستایی ایرانیان، لیمو ترش را با قیمت ۲ هزار تومان بالاتر از عرف بازار به ازای هر کیلوگرم ۹هزار تومان از باغداران خریداری گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی هرمزگان بنا به وظیفه ذاتی و قانونی خود با ایجاد و تجهیز مراکز خرید، آمادگی لازم را ایجاد و به محض مصوبه قیمت توافقی لیموترش و محل تأمین اعتبار به فوریت نسبت به خرید توافقی اقدام نمود.

وی همچنین تاکید نمود: هدف اصلی این سازمان مردمی، ایجاد یک حرکت جهادی به منظور استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی رفع دغدغه کشاورزان در فروش محصولات تولیدی کشاورزی می‌باشد.

انتهای پیام/ *خرید بیش از ۳هزار تن لیمو بمنظور حمایت از باغداران هرمزگانی *

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7459

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها