افزونه جلالی را نصب کنید.

رهایی زندانی محکوم به قصاص با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» در استان هرمزگان

  • کد خبر : 7499
  • 09 شهریور 1401 - 10:03
رهایی زندانی محکوم به قصاص با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» در استان هرمزگان
رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» در بندرعباس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» خبر داد.

مجتبی قهرمانی با اعلام این خبر افزود: با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم اقدام به منظور اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به ویژه پرونده های قصاص نفس، پرونده ای با موضوع قتل عمد به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد.

وی اظهار داشت: با آغاز به کار پویش سراسری «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» توسط ستاد ملی صبر به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداللّه الحسین (علیه السلام)، صلح یاران هسته‌های جهادی شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس پس از برگزاری جلسات متعدد میان طرفین پرونده موفق به فراهم کردن زمینه بخشش از سوی اولیای دم و رهایی این زندانی از مجازات قصاص نفس شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه از عموم مردم دعوت کرد با پیوستن به «پویش به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در جهت تحقق بخشش، رضایت و صلح گام بردارند.

مجتبی قهرمانی همچنین به شکات پرونده های قضایی پیشنهاد کرد در مواردی که شرایط ارتکاب جرم و شرایط اجتماعی موضوع اجازه می دهد، ضمن اقدام در جهت صلح و سازش، لذت عفو و بخشش را جایگزین انتقام کنند و با بزرگواری و گذشت راه و رسم درست زندگی کردن را به افراد خطاکار بیاموزند.

وی با اشاره به آثار و برکات زیاد سازش و بخشش تصریح کرد: نخستین اثر مصالحه و بخشش به ذی حق باز می گردد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص‌ترین توصیه ها و آموزه های دینی است و اگر روحیه گذشت و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعاً موجب ارتقای امنیت روانی و نهادینه شدن اخلاق و معنویت در سطح جامعه خواهد شد.

قهرمانی یادآور شد: در موارد متعدد و در پرونده های زیادی که به گذشت منجر شده اند شاهد رضایتمندی و خرسندی افراد ذی حق و ارتقای جایگاه معنوی و اخلاقی آنها بوده ایم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به تأکید و نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه در خصوص ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، از عموم مردم خواست تا در کنار دادگستری، شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان هرمزگان به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7499

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها