افزونه جلالی را نصب کنید.

اراضی وزارت نفت برای توسعه سواحل مکران در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت

  • کد خبر : 8462
  • 25 آبان 1401 - 14:49
اراضی وزارت نفت برای توسعه سواحل مکران در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت
معاون وزیر راه‌ و‌ مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به جمع بندی کشور روسیه مبنی جابجایی بخشی از تجارت خارجی خود از مسیر ایران گفت: روسیه قصد دارد تا در دو مرحله ظرفیت جابجایی ترانزیتی را از مسیر ایران به ۵۰ میلیون تن برساند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، جلسه فوق العاده شورای اداری استان هرمزگان به ریاست استاندار و نماینده ولی فقیه در این استان، رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی و دیگر مدیران استان هرمزگان برگزار شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست اظهار داشت: تحلیل جامع مباحث حمل و نقلی ما را به این نتیجه می‌رساند که بهترین شرایط برای ارتقای ترانزیت مهیا شده است چرا که تحولات جهانی مانند آنچه در شرق و جنوب آسیا و نیز بین روسیه و اوکراین رخ داده باعث شده تا توجهات به سمت استفاده از ظرفیت ترانزیتی ایران سوق پیدا کند.

صفایی با اشاره به جمع بندی کشور روسیه مبنی جابجایی بخشی از تجارت خارجی خود از مسیر ایران گفت: طبق صحبت‌های مشاور اقتصادی رئیس جمهور روسیه این کشور قصد دارد تا در مرحله اول ۱۵ میلیون تن کالای ترانزیتی و در مرحله دوم به ۵۰ میلیون تن کالای ترانزیتی را از مسیر ایران جابجا کند.

مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه روس‌ها تاکید زیادی برای انتقال کالا از طریق راه آهن دارند و کمبود ناوگان دریایی در دریای خزر ابراز کرد: با این وجود امیدواریم با لحاظ تخصیص اعتبارات مناسب و تشویق سرمایه گذاران، توسعه ناوگان دریایی در دریایی خزر را داشته باشیم.

رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس نیز در این جلسه گفت: استان هرمزگان با از ظرفیت بسیار خوبی با توجه به موقعیت جغرافیایی برخوردار است اما می‌بینیم آنچنان که باید از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است لذا مسئولین باید همت بیشتر خود را بکار گیرند تا با توسعه اقتصاد دریا محور دیگر شاهد فقر و بیکاری مجاورین دریا نباشیم.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا مباحث تهاتر نفت برای توسعه بنادر کوچک استان و لایروبی آنها نیز صورت گیرد.

در ابتدای این نشست ، کمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گزارشی از آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن و همچنین وضعیت راه های و بزرگراه های در این استان ارائه کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم در سخنان‌ خود خواستار همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های مسئول در ترانزیت کالا از جمله گمرک برای اعمال هرچه بیشتر اهرم‌های کنترلی بر روند و ورود و خروج بار شد.

عباس نژاد مدیرکل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در جلسه با بیان ویژگی‌های مجتمع بندری شهید رجایی اظهار داشت: ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی ۵ میلیون TEU است که با اضافه شدن فاز سه به ۸ میلیون TEU خواهد رسید.

عباس نژاد با اشاره به برقراری ارتباط خوب با کشورهایی چون قطر وعمان و کشورهای cis گفت: تفاهمات خوبی با دو کشور روسیه و قزاقستان داشته‌ایم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: احداث سیلوی غلات به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن را شروع کرده ایم و سرمایه‌گذار آن نیز مشخص شده است.

عباس نژاد گفت: روز گذشته با حضور دکتر دهقان زمین‌های وزارت نفت تحویل به سازمان بنادر و دریانوردی بمنظور توسعه سواحل مکران شد.

وی اعلام کرد می‌توان بندر چندمنظوره خمیر را در دهه فجر به صورت کاملا عملیاتی افتتاح کرد که یک گشایش خوبی است.

وی ادامه داد: با همکاری اداره کل گمرک در بندر شهید رجایی سامانه ایکس_ری را راه اندازی کرده‌ایم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8462

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها