افزونه جلالی را نصب کنید.

این شرح بی نهایت❗️❗️

  • کد خبر : 179
  • 07 خرداد 1399 - 15:28
این شرح بی نهایت❗️❗️
بعضی وقتها، انسانها از برخی اظهار نظرهای عجولانه تعجب میکنند.به تازگی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود مطالبی را بیان کرده که باید گفت بسیار تاسف بار و مایه نگرانی است که البته این مورد میتواند به دلیل عدم اطلاع کافی از قوانین و مقررات شهری و...باشد.

این عضو شورای شهر اول از همه باید مطلع باشند که در هنگام بارندگی و مثلا وقوع سیلاب ، زلزله و یا بلایای طبیعی دیگر  در شهر ، ستادی داریم به نام ستاد مدیریت بحران که یکی از اعضای آن شهرداری است ، اما انگار مابقی اعضای ستاد در مخیله این بزرگوار نمی‌گنجند! که باید خدمت ایشان عرض کنیم بزرگوار ، شهرداری تنها دستگاه مقابله با سیلاب و زلزله و مسوول رفع مشکلات ناشی از آن نیست ، بلکه همواره مانند پیش قراولان در صف اول حوادث و رخدادها، همیشه آماده به خدمت بوده است.

ایشان همچنین در جایی دیگر گفته اند :در روستاها، سیل کمتر از محلات بندرعباس به مردم خسارت وارد می کند،بله چون در روستاها تمرکز وجود ندارد و اغلب  خانه هایشان را در مسیر رودخانه نمی‌سازند با این وجود در بارندگی‌های اخیر شاهد بودیم اغلب روستاهای جاسک دچار سیلاب شدند.

در این بین اما بسیاری از دستگاهها به دلیل ناهماهنگیهایی که سالیان سال در استان وجود داشت ، در خصوص ساخت و ساز و ایجاد بافت فرسوده مقصر هستند که از جمله مسکن و شهرسازی ، توزیع برق و آب و فاضلاب بوده اند که امتیاز آب و برق به متقاضیان بافت فرسوده اعطا کرده بودند ، اما اینکه در اکثر مواقع شهرداری پیش دستی کرده و مانع گسترش بافت فرسوده شده به دلیل احساس مسوولیت نسبت به همشهریان بوده است.

هنگامی که فردی منزل خود را در وضعیت نامناسب و بدون مجوز و غیر اصولی بنا کرده و اکنون با توجه به تر سالی و بارندگی فراوان دچار مشکل شده است،  باید شهرداری را مقصر دانست؟به جای فرار به جلو بهتر است از خود سوال کنید که دلیل اصلی مهاجرت بیش از پیش به بندرعباس و شکل گیری بافت فرسوده طی سالیان سال چه بوده است؟ و برای برون رفت از این موضوع ضمن ارائه طرح ، آستین همت را بالا بزنید و به کمک مردم بشتابید تا مشکلشان اصولی حل شود نه اینکه به قول خودتان با یک کیسه شن و سیمان!…

ساماندهی و بازگشایی بافت فرسوده محلات نخل ناخدا ،سنگ کن ، نایبند، نخل پیرمرد، کمربندی و سایر محلات که از دیر باز غیر اصولی رشد کرده است هزینه ای بسیار هنگفت می طلبد که این هم جزو وظایف شهرداری نیست بلکه شهرداری یکی از اعضای ستاد ساماندهی است و اگر قرار است کاری صورت گیرد، مسکن و شهرسازی نقشی اساسی در این میان دارد.

اما باز هم علیرغم اینکه جزو وظایف شهری شهرداری نبوده،لیکن برای رفاه حال مردم اقدام به خدمت رسانی به مردم کرده و پس از گذشت سالیان سال شاهد بازگشایی ۳۴معبر بافت فرسوده هستیم ، از محله شمیلیها گرفته تا سید کامل ، کوی ملت، نخل ناخدا ،سنگ کن ، نایبند، نخل پیرمرد، کمربندی و سایر محلات که کمترین دستاورد بازگشایی، حل مشکلات عبور و مرور و افزایش قیمت منازل مسکونی در این مناطق بوده است و اکنون شاهدیم که مردم محلات با احساس امنیت کامل حتی در نیمه های شب مشغول تردد هستند ، اگر این عملکرد نیست پس نامش را چه می گذارید؟

جهت اطلاع باید بگویم که اصولاً ساماندهی خورها ، رودخانه ها و ساحل دریا بر اساس قانون جزو وظایف شهرداری نیست و از وظایف شرکت آب منطقه ای است ، اما باز هم هر جا مشکلی وجود دارد شهرداری باید پاسخگو باشد.لایروبی و رسیدگی به وضعیت خورها نیز تنها وظیفه شهرداری نیست بلکه شرکت های و فاضلاب و آب منطقه ای نیز دخیل هستند ، شاید ندانید اما اگر از جایتان برخیزید و سری به ابتدای تصفیه خانه بندرعباس واقع در جاده زیارتگاه پنجه علی(ع) بزنید متوجه می شوید که منشأ بوی بد فاضلاب از کجاست.

در جایی دیگر این عضو شورای شهر به احداث BRTاشاره کرده است. اگر برخی دوستان احداث BRT را نیز مضحکه میبینند ،خوب بفرمایید جنابعالی به عنوان عضو شورا شخصا چه تدبیر و طرح تخصصی برای برون رفت شهر از معضل ترافیک و حمل و نقل مسافر در صحن علنی شورا ارائه کرده اید؟بگویید تا ما هم بدانیم.کدام نقشه راه را برای شهرداری ترسیم نموده اید، کدام تیم مهندسی مشاوره ای قدرتمند و کارکشته را برای دادن مشاوره اصولی در کنار خود دارید؟..

ایشان در جایی دیگر گفته اند وضعیت پایتخت اقتصادی کشور اصلاً خوب نیست،خوب ما هم مانند همه مردم فهیم شهر بندرعباس  میدانیم وضعیت خوب نیست ، حال ایشان خود به عنوان نماینده مردم طی مدت عضویت در شورا باید تدبیری می کردند تا وضعیت خوب شود، البته اگر باز هم برای خالی نبودن عریضه دست به یقه شهرداری نشوند.

همه، علی الخصوص نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همواره فریاد می‌زنند شهر بندرعباس بیمار است و بارها و بارها این مطلب را در جاهای مختلف بیان کرده اند، که باید سوال کرد کدام یک از اعضای شورا برای بیماری این شهر یک نسخه کاملا بهداشتی پیچیده است؟ و تا کنون کدام یک از اعضای شورا در صحن علنی شورا طرح جامعی برای توسعه همه جانبه پایتخت اقتصادی کشور ارائه کرده است؟

️در بسیاری از جلسات شورا شاهدیم برخی عزیزان میخواهند تمام هزینه ها را گردن مردم یا شهرداری بیاندازند و متاسفانه خود هیچ طرح و برنامه ای برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری در سطح کلان ندارند.

❗باید گفت واقعا در جامعه جالبی زندگی می کنیم ، جامعه ای که اگر شهردارشان برای انجام وظیفه چکمه بپوشد مسخره اش می کنند ، اگر پایش را برهنه کند و برای رفع آب گرفتگی به سیلاب بزند به او می‌خندند و فیلمش را میگیرند و در فضای مجازی منتشر می کنند…کجای دنیا چنین رسمی وجود دارد؟

با این جماعت ایرادگیر انسان یاد داستان پیرمرد و الاغ و پسرش می افتد….به نظر شما اینگونه نیست؟؟!!

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=179

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها