افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اعلام کرد :

انتقال۲۳۳نفر از دریانوردان تبعه هند از طریق بندر شهید باهنر به کشورشان

  • کد خبر : 247
  • 20 خرداد 1399 - 23:03
انتقال۲۳۳نفر از دریانوردان تبعه هند از طریق بندر شهید باهنر به کشورشان
براساس توافقات دیپلماتیک صورت گرفته روز گذشته 19 خرداد ماه و در مرحله نخست، تعداد ۲۳۳ نفراز اتباع هندی که به دلیل تصمیمات جهانی ناشیCOVID-19 و محدودیت های ترددی متاثر از آن، امکان بازگشت به کشورشان مهیا نبود از طریق بندر شهید باهنر بندرعباس به کشور هندوستان منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان، “حمید رضا محمد حسینی” ضمن تشریح فرایند انتقال دریانوردان تبعه هند  به کشورشان اظهار داشت: پس از شیوع ویروس جهانشمول کووید- ۱۹، به منظور جلوگیری از تاثیرات این ویروس نوپدید تمهیداتی از سوی مجامع بین المللی مبنی برتردد دریانوردان اندیشیده شد که تصمیمات اتخاذی محدودیت هایی  ترددی را برای اتباع کشورها در بر داشت .

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر  با بیان اینکه محدویت های جهانی اعمال شده متاثر از ویروس کرونا مشکلات  ترددی را برای اتباع هندی که در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت دریایی مبادرت داشتند ایجاد کرده بود اظهارداشت: با هماهنگی های دیپلماتیک بین وزارت امورخارجه دو کشور سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی ارتش، استانداری هرمزگان، نماینده وزارت امورخارجه در استان و سفارت هند، زمینه انتقال تعداد ۱۰۰۰ نفر از اتباع هندی که در استان های هرمزگان و بوشهر به پیشه ی ملوانی مشغول بودند  به کشور شان فراهم شد.

حسینی بیان داشت: روز گذشته با پهلوگیری یک فروند شناور نظامی هندی در بندر شهید باهنر در مرحله نخست  تعداد۲۳۳ نفر از این دریانوردان با رعایت کلیه دستورالعمل های کنترلی و مراقبتی ابلاغی از سوی سازمان بهداشت جهانی WHO)  به کشور دوست و همسایه ( هندوستان ) عزیمت نمودند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته زمینه انتقال تعداد ۷۵۰ نفر از اتباع باقی مانده نیز طی هفته های آتی  فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در فرایند غربال گری اتباع هندی که با حضور نمایندگان مرکز بهداشت استان انجام گرفت خوشبختانه هیچ گونه علائم و مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشد .

وی تصریح کرد: کلیه اقدامات انجام شده نظیر اخذ مجوز های بهداشتی، صدور روادید، غربالگری کلیه مسافرین، با حضور دستگاههای ذیربط و نمایندگان ارشد سفارت هند به انجام رسید.

لازم به ذکر است: پایانه مسافری بین المللی بندر شهید باهنر ( خلیج فارس )  با مساحت ۳۸۰۰ متر مربع یکی از بزرگترین ترمینال های مسافری کشور بوده که در امر جا به جایی مسافر دریایی بین ایران و کشور های حوزه خلیج فارس فعالیت می نماید.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها