افزونه جلالی را نصب کنید.

شورا اداره نیست که رئیس بتواند برای دیگران تصمیم بگیرد

  • کد خبر : 253
  • 20 خرداد 1399 - 23:16
شورا اداره نیست که رئیس بتواند برای دیگران تصمیم بگیرد
عضو شورای شهر بندرعباس گفت: نباید فراموش کنیم که شورا اداره نیست که رئیس بتواند برای دیگران تصمیم بگیرد، بلکه نهادی جمعی است که بر اساس رای و نظر اکثریت به تصمیم گیری می پردازد و فعالیت می کند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از ایلنا از بندرعباس، فیصل دانش عضو شورای شهر بندرعباس در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: درباره حمله هایی که  علیه من در فضای مجازی شد،باید توضیح دهم  که وظیفه من به عنوان سخنگوی شورا، انتقال سخنان بود.

وی ادامه داد: برخی عقیده داشتند که توهینی به نمایندگان صورت گرفته در صورتی که تنها دعوت به رعایت قانون بود چرا که ضرورت دارد قانونگذاران بیش از دیگران به رعایت آن بپردازند.

دانش با اشاره به قوانین برگزاری جلسات شورای شهر، تصریح کرد: بعد از این اتفاقات رئیس شورا  علیه سخنگوی شورا مصاحبه کردند و در اینجاست که باید جواب قانونی به ایشان داده شود؛ ایشان باید بدانند که ماده ۱۸ قانون، تشکیل جلسه از وظایف شورا است و باید یک هفته قبل از تشکیل در اختیار اعضا قرار بگیرد و اگر تعداد جلسات بیشتر بود هیئت رئیسه تصمیم می گیرد نه رئیس شورا.

عضو شورای شهر بندرعباس بیان کرد: ماموریت داشتم که با دوستان معترض صحبت کنم و پس از گفتگو تصمیم به تعویق یک جلسه ای گرفته شد و این موضوع به رئیس شورا اعلام شد و اگر این تعویق انجام می شد، هیچ اتفاقی رخ نمی داد و تنها با نگاه به جمع و نظرخواهی از دیگران می شد از پیشامدهایی این چنینی جلوگیری کرد.

سخنگوی شورای شهر با تاکید برماهیت شورا، عنوان کرد: نباید فراموش کنیم که شورا اداره نیست که رئیس بتواند برای دیگران تصمیم بگیرد، بلکه نهادی جمعی است که بر اساس رای و نظر اکثریت به تصمیم گیری می پردازد و فعالیت می کند.

دانش با اشاره به آیین نامه تشکیل شوراها، گفت: در بند ۹ماده ۶ تشکیل شورا صفحه۱۶۵ این کتاب آمده است: که رئیس شورا همان عضو شوراست مگر آنکه شورا عضو دیگری را تایید کند که مواضع شورا توسط او اعلام می شود. با توجه به این شرح وظیفه سخنگوی شورا نظر اعضای شورا را اعلام می کند اما هنگام اعلام این سخنان تنها به سخنگو حمله می کنند.

وی با بیان اینکه اعضای شورا با رای مردم انتخاب می شوند، تصریح کرد: اعضای شورا نیز همچون نمایندگان مجلس با رای مردم مشخص می شوند، نمایندگانی بوده اند که رای شورا را دچار مشکل کردند اما بعد رای نیاوردند و ما نباید تجربیات گذشته را از یاد ببریم.

این مقام مسئول اظهار کرد: در تاریخ ۱۰/۶/۹۸ جلسه ۱۳۱، اعضای شورا با ۹رای فیصل دانش را تا ۲سال به عنوان سخنگوی شورا انتخاب کردند که خانم جراره خود یکی از رای دهندگان به بنده بودند و مسئولیت بیان صحبت ها به بنده سپرده شد.

دانش با اشاره به غیبت های مجاز، بیان کرد: شیطنت رسانه ها در انتخاب تیتر و عکس خبر موجب بیان نشدن تمام حقیقت شد چرا که سخن بنده این نبوده که نمایندگان حق دخالت در امور داخی شورا را ندارند بلکه گفته شد، اجازه دهید شورا خود به حل مسائل بپردازد.

همچنین شورای شهرهای کشور ۱۲ جلسه غیرمتوالی و ۶ جلسه متوالی حق غیبت دارند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=253

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها