افزونه جلالی را نصب کنید.

رعایت نکردن بهداشت منجر به تعطیلی ۱۰ نانوایی در بندرعباس شد

  • کد خبر : 266
  • 21 خرداد 1399 - 22:13
رعایت نکردن بهداشت منجر به تعطیلی ۱۰ نانوایی در بندرعباس شد
رییس مرکز بهداشت بندرعباس از تعطیلی ۱۰ واحد نانوایی در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از ایرنا دکتر یحیی میرزاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا، از ۱۴ اسفند امسال نانوایی‌ها مکلف به تشدید رعایت بهداشت فردی در محیط کار و نحوه تحویل دادن نان و تحویل گرفتن پول و استفاده از کارت خوان شدند.

وی بیان داشت: از مهمترین تخلف‌های بهداشتی این ۱۰ واحد نانوایی تعطیل شده در بندرعباس رعایت نکردن بهداشت فردی، استفاده نکردن از ماسک و دست کش و ضدعفونی نکردن محیط کار است.

میرزاده تصریح کرد: طبق قوانین بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت همشهریان، نانوایی‌ها باید از ۲ نیروی انسانی مجزا برای دریافت پول و تحویل نان استفاده کنند.

رییس مرکز بهداشت بندرعباس تاکید کرد: در صورتی که نانوایی ها موارد بهداشتی را رعایت نکنند به طور قطع با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونای هرمزگان و دادستانی نسبت به تعطیلی این مراکز اقدام خواهد شد.

ویروس کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد. مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که کووید – ۱۹ نام دارد و ویروسی ناشناخته است، نخستین بار در شهر ووهان کشور چین شناسایی شد و هم اینک به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده است. تنها راه مقابله با این ویروس، رعایت بهداشت فردی، حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

تاکنون در استان هرمزگان ۸۳ نفر مبتلا به ویروس کرونا شدند که از این شمار هفت نفر جان خود را از دست دادند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها