افزونه جلالی را نصب کنید.
در دیدار استاندار هرمزگان با معاون رئیس جمهور پیگیری و تاکید شد؛

تسریع در صدور مجوزهای زیست محیطی پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی و پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه به شهرستان پارسیان

  • کد خبر : 483
  • 11 تیر 1399 - 0:24
تسریع در صدور مجوزهای زیست محیطی پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی و پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه به شهرستان پارسیان
در دیدار استاندار هرمزگان با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، دو موضوع مهم تسریع در صدور مجوزهای زیست محیطی پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه به شهرستان پارسیان، مورد تاکید و پیگیری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان روز دوشنبه در تهران به همراه دکتر غریب پور رئیس سازمان ایمیدرو، دکتر مسعود پاکزاد مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان و دکتر علامه مشاور مناطق ویژه ایمیدرو با دکتر عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، دیدار و گفتگو کرد.

  استاندار هرمزگان در این دیدار بر رعایت تمامی الزامات زیست محیطی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان تاکید کرد و بیان داشت: دریا و مناطق زیست محیطی موجود در منطقه ویژه پارسیان متعلق به نسل آینده است و باید برای حفظ آن تلاش کرد.   وی ادامه داد: از ۱۲ کیلومتر ساحل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، هشت کیلومتر آن منطقه حفاظت شده محیط زیست است که باید تمامی فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی در آن با رعایت الزامات زیست محیطی انجام شود.  

همتی خواستار تسریع در صدور مجوزهای زیست محیطی پروژه‌های مختلف در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان شد و اظهار داشت: با صدور مجوزها، پروژه های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، همچون آب شیرین کن، نیروگاه و پتروشیمی با سرعت بیشتری اجرایی می‌شوند.   استاندار هرمزگان همچنین تسریع در پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه به شهرستان پارسیان را مورد تاکید و پیگیری قرار داد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این دیدار تاکید کرد که نظارت و بررسی لازم انجام می‌شود تا نسبت به تسریع در صدور مجوزات زیست محیطی برای پروژه‌های منطقه ویژه پارسیان، اقدام شود.

دکتر کلانتری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منطقه ویژه پارسیان حریم دریا را رعایت کرده و مجوز کلی را از سازمان محیط زیست در این خصوص دارد، از سایر سرمایه‌گذاران بخش پتروشیمی و فولاد نیز دعوت می‌کنیم که جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه حضور پیدا کنند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=483

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها