افزونه جلالی را نصب کنید.

بازدید مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از فاز سوم طرح توسعه و اسکله نفتی بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 781
  • 26 تیر 1399 - 21:23
بازدید مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از فاز سوم طرح توسعه و اسکله نفتی بندر شهید رجایی
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي طي سفر يكروزه به استان هرمزگان از طرحهاي عمراني، نفتي و سرمايه گذاري بندر شهيد رجايي بازديد كرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ” محمد راستاد” معاون وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۵ تیرماه، از آخرین وضعیت و روند اجرای پروژه های فاز سوم پایانه کانتینری و اسکله های نفتی  در بندر شهید رجایی بازدید کرد .

شایان ذکر است؛ فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی یکی از پروژه‌های عظیم بندرسازی در ایران است که هم به لحاظ تجهیزات فنی و هم روند ساخت و سازهای عمرانی دارای پیچیدگی‌های خاص و ویژگی‌های منحصر بفردی است.

یادآور می شود؛ فاز ۳ توسعه پایانه کانتینری این بندر در مجموع شامل احداث ۱۴۰۰ متر اسکله، ۴ میلیون متر مکعب لایروبی و احداث ۱۱۳ هکتار محوطه کانتینری پسکرانه است که با سرمایه گذاری یکهزار میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوردی در دست اجراست.

تکمیل این فاز شرایط برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ کانتینری با ظرفیت ۱۸ هزار TEU در بندر شهید رجایی فراهم می‌شود و ۲.۲ هزارTEU کانتینر به ظرفیت بندر شهید رجایی اضافه می‌شود.

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بازدید از طرحهای عمرانی از سه پست اسکله نفتی جدید در بندر شهید رجایی نیز بازدید کرد.

طرح های توسعه برای فعالیت های نفتی در بندر شهیدرجایی شامل اقدامات توسعه ای از طریق جذب سرمایه گذار در بندر نفتی خلیج فارس و همچنین احداث سه پست اسکله نفتی جدید بعنوان  طرح های مهم توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی سال ۹۹ است که با بهره برداری از این طرح  ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی بیش از  ۳۰ درصد افزایش می یابد.

شایان ذکر است؛ بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله به عنوان مهمترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت می نماید .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها