افزونه جلالی را نصب کنید.
به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از

فاز ۲ بزرگترین آب شیرین کن کشور افتتاح شد

  • کد خبر : 787
  • 26 تیر 1399 - 21:26
فاز ۲ بزرگترین آب شیرین کن کشور افتتاح شد
رئیس جمهور در آیین بهره برداری از فاز 2 بزرگترین آب شیرین کن بندرعباس، ضمن قدردانی از دست اندرکاران، مهندسین و سرمایه گذاران بخش آب استان هرمزگان را از استان های استراتژیک کشور خواند و پروژه های در دست اجرای وزرات نیرو و بهره برداری از آن ها در سال آینده را نوید بخش دانست.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر دکتر روحانی هچنین با اشاره به افتتاح فاز ۲ آب شیرین کن بندرعباس، تصریح کرد: بسیار مهم است که وزارت نیرو  با در نظرگرفتن منابع آبی ذخیره این اطمینان را به مردم هرمزگان بدهد که از آب سالم و پایداری برخوردار هستند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی ، منابع ذخیره وجود داشته باشد و لطمه ای به پایداری آب نخورد.

در ادامه این آیین، وزیر نیرو اظهار داشت: توفیقی است در پنج شنبه های پویش #هرهفته_الف_ب_ ایران نوبت به استان هرمزکان رسید و کشتی پویش در سواحل هرمزگان لنگر انداخت.

رضا اردکانیان از افتتاح ۶ طرح بزرگ صنعت آب و برق در استان هرمزگان در مجموع با اعتبار ۲۶۶۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: بهره برداری از این طرح ها و پروژه ها حاکی از سیر طبیعی فعالیت های اقتصادی کشور و عدم اتکا صد در صدی به صادرات نفت است و فعال بودن بخش خصوصی در سال جهش تولید است.

اردکانیان بااشاره به طرح های آبرسانی در استان هرمزگان، طرح ملی آبرسانی از سد جگین به بشاگرد را طرح های مهم و پیچیده ای خواند و گفت: این طرح با اعتبار یکهزار و ۸۱۰ میلیارد ریال شامل خط انتقال به طول ۸۱ کیلومتر خط انتقال و دو باب ایستگاه پمپاژ اجرا شده و تامین کننده نیاز آبی شهر سردشت و روستاهای مسیر را با ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه است.

وزیر نیرو در ادامه به با اشاره به  بزرگترین آب شیرین کن کشور در شهر بندرعباس، افزود:  امروز فاز ۲ پروژه آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس با هدف تامین آب شرب مورد نیاز کلان شهر بندرعباس و بندر خمیر مورد بهره برداری قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=787

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها