افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان اعلام کرد؛

دانشگاه آزاد بندرعباس میزبان ششمین دوره همایش ولایت، محور اتحاد امت اسلامی

  • کد خبر : 887
  • 02 مرداد 1399 - 14:17
دانشگاه آزاد بندرعباس میزبان ششمین دوره همایش ولایت، محور اتحاد امت اسلامی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: ششمین همایش منطقه‌ای ولایت، محور اتحاد امت اسلامی به‌همت بنیاد بین‌المللی غدیر هرمزگان به‌میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از آنا، پروفسور احسان کامرانی در نشست مشترک خود با دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر هرمزگان گفت: افتخار داریم که ششمین همایش منطقه‌ای ولایت، محور اتحاد امت اسلامی با حضور علمای اهل سنت و شیعه داخل و خارج کشور به میزبانی این دانشگاه در بندرعباس به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
وی با‌ توجه به نقش بی‌بدیل ولایت در اتحاد امت اسلامی افزود: ولایت آینه تمام‌نمای دین اسلام و نقشه راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس افزود: گفتمان‌سازی و هم‌اندیشی مسئله وحدت اسلامی از مهم‌ترین مباحثی است که باید با حضور علمای اهل سنت و شیعه‌، دانشگاهیان و افراد صاحب نظر مورد بحث قرار گیرد.
کامرانی میزبانی برگزاری این همایش در این واحد دانشگاهی را مایه مباهات دانست و عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر‌عباس از تمام ظرفیت‌های خود در برنامه‌ریزی، هماهنگی‌های لازم و اجرای همایش استفاده خواهد کرد.
ولایت موجب اتحاد در جامعه است
در ادامه این نشست دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان هرمزگان با قدردانی از همکاری و مساعدت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: بدون‌شک مسئله ولایت، امروز در جامعه موجب ایجاد اتحاد بوده و این همایش نیز تأکیدی بر این موضوع مهم و حساس است.
عارف رحیمی با تأکید بر لزوم تبیین و ترویج اصل ولایت بین جوامع اسلامی به‌ویژه قشر جوان تصریح کرد: امروز مسئله ولایت و اتحاد امت اسلامی باید با استفاده از شیوه‌های نوین بین مردم جامعه ترویج داده شود.
همایش ولایت بیانگر وحدت شیعه و سنی است
رئیس دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه از ولایت به عنوان اساس اتحاد و همبستگی امت اسلامی یاد کرد و گفت: برگزاری این همایش‌ها و ارائه راهکارها باید زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی افزود: همایش ولایت با حضور برادران و خواهران دینی اهل سنت و تشیع بیانگر وحدت امت اسلامی و پایبندی به دین مبین اسلام است.
به گزارش آنا، این همایش همزمان با عید غدیر خم در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=887

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها