افزونه جلالی را نصب کنید.

دریافت شهریه از اولیا همچنان ادامه دارد!!

  • کد خبر : 972
  • 03 مرداد 1399 - 21:21
دریافت شهریه از اولیا همچنان ادامه دارد!!
به قلم :کامبیز حسین پور

با وجود اعلام آموزش و پرورش استان مبنی بر عدم دریافت وجه نقد باز هم بسیاری از مدارس هم اکنون با اراده ای بالا، دارند از اولیا شهریه دریافت می کنند آن هم تحت عنوان علی الحساب!!

صدور اطلاعیه عدم دریافت وجه نقد و یا شهریه در حالی انجام می شود که با وجود شرایط کنونی مملکت شاهد شیوع بیماری کرونا و کسادی بازار و ضعف اقتصادی مردم در اقصی نقاط ایران من جمله استان هرمزگان هستیم، اما با این وجود مدیران برخی مدارس بدون ترس و واهمه و بدون توجه به شرایط کنونی و دستور العملهای آموزش و پرورش نسبت به دریافت شهریه اقدام کرده اند و می کنند!

در اینکه آموزش و پرورش نیت خیرخواهانه دارد و پیرو بخشنامه های وزارت خانه عمل می کند هیچ شکی وجود ندارد اما به نظر می رسد با تمام حرف و حدیثها، در این بین اهرمهای نظارتی لازم بر مدارس را ندارد!، یا اختیارات و قدرت نظارت خود از کف داده است! یا مدارس تابع جایی غیر از آموزش و پرورش هستند و دستورات اداری خود را از جایی دیگر دریافت می کنند.

واقعا در چه دنیایی زندگی می کنیم؟ جای تعجب است کسانی که باید با توجه به جایگاه فرهنگی که دارند از نظر فرهنگ زبانزد و نمونه باشند، چرا با وجود اعلام آموزش و پرورش استان برخی مدیران مدارس باز هم جسورانه، هنگام ثبت نام، تقاضای وجه نقد می کنند؟آیا از اخبار و دستور العملهای آموزش و پرورش بی اطلاع هستند؟ آیا خود آموزش و پرورش پنهانی به برخی نور چشمیها گفته است که علیرغم اعلام ما شما کار خودتان را انجام دهید و از اولیا پول دریافت کنید؟

آیا برخی مدیران واقعا درکی از بخشنامه و اعلامیه و اطلاعیه دارند؟ که اگر ندارند، وجود آنها به عنوان مدیر در هر مدرسه ای قابل دفاع نخواهد بود و باید هر چه سریعترنسبت به تغییر آنها اقدام کرد.

دریافت وجه نقد از یکصد هزار تومان به بالا در حالی در دستور کار برخی مدارس قرار گرفته است که چندی پیش نیز دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش هرمزگان با حضور در برنامه مردم و مسئولان صدا و سیمای خلیج فارس اعلام کرده بود که دریافت هر گونه وجه ( بجز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب های درسی ) در زمان ثبت نام  در مدارس دولتی و هیات امنایی ممنوع است!!!

حال باید منتظر ماند و دید آموزش و پرورش چه مکانیزمی برای آن عده از مدیران که هیچ توجهی به دستورالعملهای این سازمان نمی کنند، به اجرا در می آورد؟

و اینکه وجه دریافتی از اولیای دانش آموزان باید چگونه به آنها برگردانده شود؟

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=972

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها