افزونه جلالی را نصب کنید.
دريك برنامه مشاركتي صورت گرفت ؛

برگزاری دوره های آموزشی پنجگانه برای جامعه صیادی هرمزگان

  • کد خبر : 1214
  • 25 مرداد 1399 - 11:49
برگزاری دوره های آموزشی پنجگانه برای جامعه صیادی هرمزگان
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: با برنامه ريزي انجام شده توسط اداره كل شیلات و مشاركت بنادر و دريانوردي هرمزگان دوره آموزشی پنجگانه براي جامعه صيادي استان با موضوعات ایمنی و حفاظت محیط زیست دریایی درحال برگزاري است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان، یکی از رسالتهای ذاتی این اداره کل آموزش های دریانوردی، ترویج فرهنگ ایمنی دریایی، کاهش سوانح و حفاظت از محیط زیست دریایی است که انجام این مهم در راستای ارتقا سطح دانش دریانوردان و اشرافیت این قشر پرتلاش از علوم نوین همچنین افزایش ضریب ایمنی ترددها با برگزاری دورهای آموزشی مداوم صورت می گیرد .

“علیرضا محمدی کرجی ران” با اشاره به مسئولیت ها و فعالیت های کلان ملی و استانی در آبهای حاکمیتی و بین المللی اظهارداشت : ترویج فرهنگ ایمنی دریایی، کاهش سوانح و حفاظت از محیط زیست دریایی محورهایی است که در طول سال برای آن دورهای آموزشی مستمری جهت ارتقاء سطح علمی دریانوردان تشکیل می شود.

 این مقام مسئول در تشریح دورهای مشارکتی درحال برگزاری با اداره کل شیلات استان بیان داشت: براساس نیاز سنجی صورت گرفته و بمنظور ارتقاء سطح دانش صیادان بومی وآگاهی هرچه بیشتر از علوم روزآمد دریانوردی دریک برنامه مشارکتی با اداره کل شیلات استان هرمزگان برگزاری دوره های پنجگانه ای در دستور کار قرار گرفت.

 وی تصریح کرد: این دوره ها با تولیت شیلات استان وبا تدریس کارشناسان از اداره کل بنادرو دریا نوردی استان هرمزگان درسراسر استان درحال برگزاری است .

محمدی کرجی ران محورها و رئوس پنجگانه این دوره ها را درحوزه های، جستجو و نجات دریایی، مقابله و اطفاء حریق، مقابله با آلودگی دریایی، آشنایی با چراغ‌ های دریایی و مدیریت مواد زائد اعلام کرد و افزود: براساس پیش بینی صورت گرفته دورهای مذکور برای ۳۰۰ نفر از پرسنل شیلات اعم از مسئولین شیلاتی بنادر ، بهره برداران بنادر ماهیگیری و جامعه صیادان در اقصی نقاط استان برنامه ریزی شده است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تاکیدکرد: به جهت رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی و مراقبتی و به منظور حفظ سلامت شرکت کنندگان دوره ها در سراسر استان  بصورت مجازی برگزارمی شود.

وی ادامه داد: لزوم بهره گیری از آموزشهای روزآمد برای دریانوردان و فعالین حوزه صیادی پساعی  همواره جز اهداف سازمان بنادر و دریانوردی بوده که انجام این مهم نیز مورد توجه، استقبال و نگاه مثبت سازمان شیلات ایران و اداره کل شیلات استان هرمزگان قرارگرفته است .

  به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با فراگیران آموزشهای نوین در حوزهای ایمنی و حفاظت محیط زیست ضمن آشنایی جامعه صیادی محلی با علوم جدید و ارتقاء دانش دریا نوردان بومی ،گام مهمی در مسیر کاهش سوانح و صیانت از زیست بوم دریایی برداشته خواهد شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1214

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها