افزونه جلالی را نصب کنید.
به مناسبت هفته دولت صورت گرفت:

افتتاح و بهره برداری از سه پروژه آبزی پروری در میناب

  • کد خبر : 1325
  • 03 شهریور 1399 - 17:30
افتتاح و بهره برداری از سه پروژه آبزی پروری در میناب
رئیس اداره شیلات شهرستان میناب از افتتاح سه پروژه آبزی پروری در میناب در حوزه پرورش میگو و ماهیان خاویاری با حضور فرماندار شهرستان میناب،معاون استاندار و جمعی از مردم و مسئولین خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، خلیل حیدری ضمن گرامی داشت هفته دولت و تسلیت ایام محرم گفت: در سومین روز از هفته دولت در شهرستان میناب پروژه پرورش میگو شرکت تعاونی زر میگو بندر کلاهی به نمایندگی از سه پروژه شیلاتی این شهرستان به بهره برداری رسید.

وی پروژه پرورش میگو شرکت تعاونی زر میگو بندر کلاهی را با مشارکت صیادان محلی خواند و خاطر نشان کرد: تمام سرمایه گذاری انجام شده در این طرح از محل آورده بخش خصوصی بوده و با همت به کار گرفته شده از سوی بخش خصوصی و با پشتیبانی شیلات استان در تسهیل اخذ مجوز و انجام اقدامات قانونی خوشبختانه در مدت کمتر از یکسال این طرح به بهره برداری رسیده و ذخیره سازی میگو در آن انجام شده است.

حیدری اجرای این طرح را پیرو منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و همچنین سیاست های توسعه ای دولت تدبیر و امید برابر با سیاست های سازمان شیلات ایران مبنی بر مشارکت جامعه صیادی  در آبزی پروری شیلات هرمزگان دانست و گفت: این سایت بدون شک نقش مهمی در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان خلیج فارس و افزایش تولیدات آبزی پروی خواهد  داشت.

رئیس شیلات شهرستان میناب تصریح کرد: این پروژه با ظرفیت تولید ۴۶۵ تن میگوی پرورشی در مساحتی بالغ بر ۱۳۴ هکتار است که در فاز اول آن بیست هکتار با اشغال زایی ۱۲ نفر و با اعتباری بالغ بر  45 میلیارد ریال به زیر کشت و ذخیره سازی میگو  رفته است.

وی افزود: در این روز پروژه پرورش میگوی دیگر ی با مساحت ۱۶۰ هکتار و ظرفیت تولید ۵۶۰ تن  با اشتغال زایی نزدیک به ۷۰ نفر که در فاز اول آن حدود ۴۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۲۴ نفر به بهره برداری رسید که که پیش بینی می شود حدود ۷۵ تن میگوی پرورشی تولید گردد.

حیدری تصریح کرد: در ادامه همچنین پروژه پرورش ماهی خاویاری با ظرفیت تولید ۱۵تن و اشتغال زایی بیش از هشت نفر و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1325

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها